درجلسه ۵۶ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان مطرح شد:

حل مشکل اختصاص آب به اراضی شیب‌دار و باغات زیتون طارم با جدیت در حال پیگیری است

زنجان (پانا) - پنجاه و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان به‌صورت ویدئو کنفرانس در محل اتاق بازرگانی زنجان، استانداری و سایر ادارات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکل اختصاص آب به اراضی شیب‌دار و باغات زیتون طارم با جدیت در حال پیگیری است

محمود ضرابی نایب‌رئیس نخست اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با اشاره به موضوعات جلسات گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان برگزارشده است، اظهار کرد: در این جلسه شورا دستور جلساتی چون ارائه گزارش وضعیت اجرای بند ٤ مصوبات جلسه 5٤ شورای گفتگو توسط انجمن زیتون استان و موضوع تأمین حق آبِ اراضی شیب‌دار شهرستان طارم، تهاتر مانده بدهی‌های اتاق تعاون، تخصیص محل مناسب به اتحادیه تعاونی‌های دانش‌بنیان جهت استقرار شرکت‌ها و موضوع حل‌وفصل موانع و مشکلات مجتمع صنایع‌دستی نور و راه‌اندازی پروژه بررسی می‌شود.

پس از ارائه گزارشی از سوی رئیس انجمن ملی زیتون ایران در رابطه با ایجاد و پیگیری پایانه فروش زیتون در استان زنجان، مدیر تعاونی‌های تولید روستایی استان زنجان بابیان اینکه مقررشده 355 هزار هکتار زیر کشت زیتون برود اظهار کرد: متأسفانه سال‌هاست این مشکل برطرف نشده و همچنان پابرجا است.

در ادامه جواد تاراسی رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار در اراضی شیب‌دار عنوان کرد: همه مطالباتی را که به پیمانکار پروژه داشتیم را به‌صورت کامل پرداخت‌شده و پروژه‌های طرح تجهیز 1500 هکتار از اراضی شیب‌دار به سیستم آبیاری تخت فشار نهایی و قابل‌افتتاح است که انتظار داریم این پروژه‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری کامل برسند تا شرکت‌ها در اخذ تسهیلات بانکی نیز دچار مشکل نشوند.

در بخش پایانی این جلسه فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان با تأکید بر اهمیت برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از لزوم برگزاری جلسات بیشتر برای پیگیری و حل مشکلات بخش خصوصی صحبت به میان آورد.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی باید تعداد جلسات شورا در استان افزایش پیدا کند، اظهار کرد: استان زنجان در تولید زیتون کشور به‌عنوان قطب تولید مطرح بوده و سهم ۴۰ درصدی در تولید روغن‌زیتون دارد که برای همین مهم باید یک بازارچه فروش محصولات زیتون در استان ایجاد شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مشکل تأمین آب اراضی شیب‌دار طارم، تصریح کرد: موضوع حل مشکل اختصاص آب به اراضی شیب‌دار و باغات زیتون طارم با جدیت در حال پیگیری است و نیاز به تأمین برق این اراضی را حل کرده‌ایم و منتظر اختصاص آب از سوی وزارت نیرو هستیم تا به طور کارشناسی این معضل حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار