رئیس سازمان امور مالیاتی: بودجه استان‌ها بر اساس میزان وصول مالیات تخصیص می‌یابد

یزد(پانا) - رئیس سازمان امور مالیاتی عنوان کرد از این پس بودجه استان‌ها بر اساس میزان وصول مالیات تخصیص می یابد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان امور مالیاتی: بودجه استان‌ها بر اساس میزان وصول مالیات تخصیص می‌یابد
امیدعلی پارسا در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: نظام درآمد هزینه یا نظام وصول مالیات و بودجه به نحوی چیده شده که انگیزه ای برای استان‌ها در زمینه وصول مالیات ایجاد نمی کند.
وی با بیان اینکه تاکنون تفاوت چندانی بین استان‌های قوی و ضعیف در زمینه وصول مالیات نداشته است، افزود: انگیزه‌ای برای وصول مالیات حداکثری یا قانونی در استان‌ها نیست.
پارسا عنوان کرد: امسال با پنج ماه پیگیری منظم، به تفاهمنامه ای رسیدیم که اکنون ابلاغ شده و از نیمه آبان ماه اجرا می شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی بیان کرد: با این تفاهمنامه، استانهایی که 95 درصد سهمیه تعیین شده مالیات خود را وصول کرده اند، 100 درصد بودجه استان خود را دریافت می کنند و استانهایی که کمتر از 95 درصد وصول کرده اند، به ازای هر یک درصد کمتر، سه درصد از بودجه آنها کسر می شود.
وی ادامه داد: استانهایی که بیش از 95 درصد وصول مالیات داشته باشند نیز به ازای هر یک درصد بیشتر از 95 درصد، چهار درصد تشویقی دریافت می کنند.
پارسا افزود: استانهایی که 100 درصد وصولی داشته باشند، 20 درصد اضافه‌تر از بودجه تشویقی دریافت می‌کنند و استانهایی که بیشتر از 100 درصد وصول داشته باشند، بخش قابل توجهی از وصول اضافه از حد تعیین شده به پروژه های عمرانی استان اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه عملکرد یزد در زمینه وصول مالیات قابل قبول است، عنوان کرد: اگر این تفاهمنامه اجرایی شود، همه استان‌ها به سمت وصول حداکثری مالیات می روند.
رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: کل مالیاتی که در طول یک ماه در کشور وصول می شود، به اندازه نصف حقوق کارکنان دولت نیست.
پارسا یادآور شد: کسری بودجه کشور تاکنون از طریق نفت تامین می شد اما اکنون دیگر بودجه نفتی نداریم و دولت با فروش اوراق به بانک‌ها یعنی با قرض از بانکها با سود 26 درصدی، توانسته حقوق‌ها را پرداخت کند و مقدار جزئی نیز کار عمرانی انجام دهد.
وی عنوان کرد: در دنیا 25 درصد کل سود اقتصادی که ایجاد می شود، در اختیار دولت قرار می گیرد و دولتها می توانند خدمات بدهند اما در کشور ما این میزان هفت تا هشت درصد است که با این پول محدود نمی توان رفاه چشمگیر برای مردم ایجاد کرد.
رئیس سازمان مالیاتی بیان کرد: نظام مالیاتی کشور باید به گونه ای تعریف شود که حداقل 80 درصد بودجه کشور از مالیات تامین شود در حالی که این رقم اکنون 35 درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار