وزیر دفاع: ایران دستاوردهای شگرفی در حوزه ماهواره‌برها و ماهواره داشته است

تهران (پانا) - وزیر دفاع با حضور در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های این سازمان بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر دفاع: ایران دستاوردهای شگرفی در حوزه ماهواره‌برها و ماهواره داشته است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، نمایشگاه دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در گروه‌هایی تحت عنوان "امور فضایی و سنجش از دور" ، "نقشه‌برداری هوایی"، ژئوفیزیک و ژئو دینامیک"، مرکز آبنگاری و اقیانوس شناسی" ، "هوا و اقلیم شناسی" ، "امور مرز" ، ''اطلاعات جغرافیایی" و "شتابندهنده" برگزار شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از بازدید از دستاوردهای سازمان جغرافیایی با حضور در جمع مدیران ارشد این سازمان با تبیین جایگاه و اهمیت نقش سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تصریح کرد: این سازمان با حرکت ابتکار خلاقیت و تلاش مضاعفی که سرلوحه کار خود قرار داده است می‌تواند در آینده به قله‌های افتخار دست یابد.

وی با بیان اینکه روند تهدیدات جهانی با توجه به رشد تکنولوژی و فناوری‌های به روز دائماً در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در سال‌های اخیر با جذب جوانان نخبه و دانشمند و همچنین بهره‌گیری از دانش به روز، دستاوردهای چشمگیری در حوزه ملی و بین‌المللی داشته است.

وزیر دفاع با بیان اینکه فعالیت‌ها و مأموریت‌های سازمان جغرافیایی طیف وسیعی از خدمات کشوری و لشکری را شامل می‌شود، افزود: امروز با مفهوم جامعه اطلاعاتی روبه‌رو هستیم؛ جامعه‌ای که تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی آن، دچار تحول و به میزان رو به تزایدی به اطلاعات و بهره‌برداری از آن وابسته شده است.

امیر حاتمی همچنین با بیان اینکه امروزه استفاده از سیستم‌های مکانیزه اطلاعاتی، به دلیل ویژگی‌هایی چون سرعت، دقت، سهولت دسترسی و گستردگی، به صورت روزافزونی مورد توجه است، اظهار کرد: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نقش خطیر و حساسی به ویژه در حوزه مدیریت اطلاعات مکانی به عهده دارد.

امیر حاتمی گفت: جهان امروز از یک سو شاهد پیشرفت‌های گسترده در زمینه فناوری اطلاعات مکان‌محور بوده و از طرف دیگر با تعدد کاربران این فناوری مواجه است. دامنه وسیعی از فعالیت‌های دولتی، خصوصی، شخصی و بویژه نظامی در کشور، متکی به اطلاعات مکانی می‌باشد و سازمان جغرافیایی این ظرفیت را دارد که نیازهای کشور، نیروهای مسلح و جامعه هدف را برطرف کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه فعالیت‌های فضایی در هر کشوری نشان‌دهنده عمق فناوری و دستیابی آن کشور به دانش‌های راهبردی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی دستاوردهای شگرفی در حوزه ماهواره‌برها و ماهواره داشته است و نقش سازمان جغرافیایی دراین موضوع با توجه به مأموریت‌هایی از جمله رصد و رهگیری اجسام و سامانه فضایی در فضای بیرونی جو، هدایت ماهواره‌های بومی داخل و مدیریت ترافیک مداری و در نهایت تعیین موقعیت ماهواره‌ها در فضا نسبت به زمان، بسیار حساس و خطیر است.

وی در ادامه از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خواست با هماهنگی و هم افزایی بیشتر با سازمان‌های نیروهای مسلح و بخش‌های کشوری در قالب یک برنامه منسجم و هدفمند تعاملات گسترده‌ای را برقرار کند.

امیر حاتمی در پایان با بیان اینکه بسترها و زیرساخت‌های لازم در زمینه طراحی و ساخت انواع قطعات صنعتی، مدیریت اطلاعات مکانی، بهداشت و درمان، الکترونیک، هوایی، هوا و فضا، دریایی و ... در وزارت دفاع به همت جوانان متعهد و دانشمند این سازمان پایه ریزی شده است، تاکید کرد: چنانچه درخواستی از این سازمان مبنی بر برطرف کردن نیازهای مختلف کشور ارسال شود، بی‌درنگ و با اصل در اختیار گذاشتن فناوری، به کمک صنایع و بخش‌های مختلف کشور می‌شتابیم.

امیر فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در این بازدید با ارائه توضیحات از توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان جغرافیایی گفت: تعامل با بخش‌های مختلف نیروهای مسلح، بخش های دولتی و شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های سازمان جغرافیایی در دوره اخیر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار