در جلسه هیات دولت،

روحانی: دولت لحظه‌ای از درد مردم غافل نیست

خواهش می‌کنم از همه مسئولان با قدرت با همه توانمندی، مشکل مردم را کاهش دهیم/ در شش ماه دوم سال، شرایط اقتصادی کشور بهتر خواهد شد/ ۱۰ سال تحریم طالمانه تسلیحاتی در ۲۷ مهرماه لغو می‌شود

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مردم ما امروز در فشار اقتصادی هستند، گفت دولت همه توان خود را برای تامین ارز موردنیاز و کالای موردنیاز جامعه به کار گرفته است، دولت لحظه‌ای از درد مردم غافل نیست و هرچه در توان داشتیم عمل کردیم.

کد مطلب: ۱۱۳۰۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: دولت لحظه‌ای از درد مردم غافل نیست

حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر اشرف مخلوقات و زندگی‌اش الگو بود. این پیامبر هم جنگ داشت و هم صلح داشت. این پیامبر، روزهایی در جنگ‌ها پیروز شد و روزهایی شکست خورد. پیامبری بود که وقتی با مردم مکه صلح کرد، قرآن آن را فتح مبین نامید. تمام کفار در مدینه احساس امنیت می‌کردند. امنیت مردم در هر دین و مرام و سلیقه‌ای که بودند در کنار حکومت پیامبر حراست می‌شد. پیامبر همه سنن نابه‌جا، غرورهای نابه‌جا و آچه که در آن جامعه نسبت به زنان و جوانان روا می‌شد، از جمله زنده به گور کردن را زدود. جامعه‌ای که دختر را ننگ می‌دانست به جامعه‌ای تبدیل شد که دختر را رحمت می‌دانست، احترام دختران و پسران یکسان شد و حقوق آن‌ها عادلانه شد.

وی ادامه داد: «سنن نوین انسانی را در جامعه را مستقر کرد. علم به عنوان ننگ بود. پیامبر علم را اساس فضیلت و تزکیه را اساس فضیلت قرار داد. پیامبر بهداشت و نظافت مهم برای مردم تثبیت و به یک الگو تبدیل کرد. الگویی که اروپا سال‌ها حمام نرفتن را الگو و افتخار می‌دانست، از جمله لویی شانزدهم. او هیچ کار مهمی را بدون مشورت با مردم انجام نمی‌داد.

رئیس‌جمهوری افزود: هیچ کس توفیق نیافت در سلام بر پیامبر سبقت بجوید. اصل تواضع و فروتنی در برابر مردم. ما باید تاریخ زندگی پیامبر را از نو بخوانیم، از نو تدریس کنیم. بعضی فقط یک بعد زندگی پیامبر را قبول کرده‌اند، خیر، مجموعه اسلام درس زندگی ما است. چه آنجا می‌گوید جنگ، چه آنجا که می‌گوید صلح، چه آنجا که می‌گوید نرمش در مقابل دیگران و ... . مردم جنگ باشیم به روز جنگ، مردم صلح باشیم به روز صلح. مولای ما علی ابن موسی الرضا، مولای ما که بر مبنای تدبیر عمل کرد، حضور او در خراسان و مرو چه تحول عظیمی در دنیای اسلام ایجاد کرد. هر کجا امام رفت مردم به استقبال وی شتافتند و او تدبیر و عقلانیت را به همه ما آموخت.

روحانی گفت: در این ایام تلاش زیادی کردیم تا اقتصاد ما مسیر دیجیتالی را بپیماید. این هفته سامانه‌ای را افتتاح کردیم که همه مدارک دانشگاهی را ثبت و ضبط کرده است. دیگر نیازی به این همه کپی مدرک دانشگاهی وجود ندارد. این سامانه در اختیار همه است و می‌توند از آن استفاده کند. سامانه دیگری که در 9.9.1399 افتتاح می‌شود، سامانه جامع تجارت است، سامانه‌ای که سال‌ها و ماه‌ها است که دنبال آن هستم. تمام انبارهای کشور باید زیر سلطه این سامانه قرار بگیرد. تمام اقدامات بانک مرکزی باید زیر نظر این سامانه باشد. کسی فکر نکند این مساله اختیاری است. این کاری برای مبارزه با فساد است.

وی با اشاره به افتتاح‌های ملی دوشنبه گذشته درباره بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده فرودین 98، گفت: در این سیل خسارات زیادی به کشور وارد شد اما به حمدالله بازسازی‌ها به خوبی انجام شد و منازل به مردم تحویل شده است. مردم به خانه بهتر و مستحکم‌تر و امن‌تر برگشته‌اند. در این سیل همه کمک کردند و همه در کنار هم بودند.

روحانی گفت: سه امتحان بزرگ برای مردم ایران بود، جنگ تحمیلی اقتصادی که ادامه داد، سیل سال 98 در 25 استان و کرونایی که در سال 98 و 99 با آن درگیر هستیم، سه آزمایش بزرگ برای مدیران، مسئولان و مردم. مردم ما در همه این آزمون‌ها سربلند شدند. ما هفته آینده این تبریک و خبر خوش را به مردم خواهیم داد که 10 سال تحریم طالمانه تسلیحاتی در 27 مهرماه لغو می‌شود. ما درباره این موضوع 4 سال با آمریکا جنگیدیم. آمریکا خیلی سعی کرد این روز اتفاق نیافتد اما می‌افتد، این به خاطر ایستادگی مردم است.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: آمریکا در سیاست خارجی در چهار سال اخیر در برابر ملت‌ها سوریه، فلسطین و عراق و ... شکست خورده است و یک دستاورد در این زمینه در چهارسال اخیر نداشته است. وقتی با بددهنی با مردم ایران حرف می‌زنند معلوم است که مردم ایران آن‌ها را عصبی کرده‌اند و شکست داده‌‌اند. مردم ما امروز در فشار اقتصادی هستند. دولت همه توان خود را برای تامین ارز موردنیاز، کالای موردنیاز جامعه به کار گرفته است. دولت لحظه‌ای از درد مردم غافل نیست و هرچه در توان داشتیم عمل کردیم. افتخار می‌کنیم به نوکری مردم. خواهش می‌کنم از همه مسئولان با قدرت با همه توانمندی این بار را به مقصد برسانیم و مشکل مردم را کاهش دهیم. دولت فقط شعار نمی‌دهد. امسال گندمی که از کشاورز خریدیم 7 درصد افزایش داشته است. در بخش صنعت امسال در فروش رشد 4 درصدی داشته‌ایم. در فولاد امسال تولید اضافه داشته‌ایم. صادرات غیرنفتی ما در یک ماه اخیر یعنی شهریور نسبت به مرداد 25 درصد افزایش یافته است. در شش ماه دوم شرایط کشور، شرایط اقتصادی بهتر خواهد شد. آن‌هایی که می‌گویند مردم خسته شده‌اند و می‌گویند کشور را رها کنید و برویم، بدانند که تقاضای سرمایه‌گذاری در ایران در شش ماه اول امسال 37 درصد رشد داشته است. دولت با همه توان تلاش می‌کند و البته من می‌دانم وقتی ما موفق می‌شویم که همه همدیگر را یاری کنیم.

روحانی اظهار کرد: محدودیت‌های کرونایی جزو لوازم لازم برای سلامت مردم است. انشالله تلاش خواهیم کرد و همه دشمنان خود را شکست خواهیم داد. هم کرونا را و هم رژیم صهیونیستی را.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار