فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت:

دستگیری ۳ نفر در رابطه با آتش سوزی مهیب منطقه داغباشی

اصفهان ( پانا) - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خبر داد ۳۳۵ تن چوب بلوط و تاغ قاچاق در شش ماه نخست امسال در این استان کشف و ضبط شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۳ نفر در رابطه با آتش سوزی مهیب منطقه داغباشی

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان، سرهنگ علیرضا طاهری اظهار کرد: ۳۳۵ تن چوب و ۲۲ تن زغال بلوط و تاغ در ۸۴ فقره عملیات از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اصفهان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۳ متخلف دستگیر شده و هشت دستگاه خودرو توقیف شد، افزود: سودجویان به مراجع قضائی معرفی شدند و پرونده آنها در حال بررسی است

طاهری با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات و جرایم مرتبط با چوب در سه شهر نجف‌آباد، فلاورجان و خمینی شهر است، گفت: سودجویان محموله‌های چوب را از استان‌های زاگرسی مانند کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری به اصفهان قاچاق می‌کنند.

۵۵۷ هکتار از عرصه‌های طبیعی اصفهان طعمه حریق شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه ۵۵۷ هکتار از عرصه‌های طبیعی در شش ماهه نخست امسال طعمه حریق شد، اضافه کرد: این عرصه‌ها ۱۴۸ هکتار جنگل و ۴۰۹ هکتار مرتع بوده است که در ۸۹ فقره آتش سوزی از بین رفت.

طاهری درباره برآورد خسارت ریالی ناشی از آتش سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی استان، گفت: میزان خسارت‌ها هم اکنون در حال بررسی است زیرا با توجه به آتش سوزی اخیر در منطقه داغباشی شهرستان سمیرم که ۲۰ روز پیش رخ داد و حدود ۳۱۰ هکتار از مراتع و ذخیره‌گاه جنگلی استان را نابود کرد، هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت آتش سوزی‌های امسال در دست نیست.

دستگیری ۳ نفر در رابطه با آتش سوزی مهیب منطقه داغباشی

وی با بیان اینکه سه نفر در رابطه با آتش سوزی منطقه داغباشی دستگیر شده‌اند، افزود: این آتش‌سوزی، عمدی و انگیزه متخلفان برداشت محصولات جنگلی بوده است. افراد در جنگل آتش روشن کردند، اما پس از استفاده آن را خاموش نکردند و این بی‌مبالاتی به آتش منجر شد که ذخیره‌گاه جنگلی استان و مراتع مجاور را از بین برد.

طاهری علت بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها را غیرعمد دانست و اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی در شش ماهه گذشته با گشت و پایش شبانه‌روزی برای حفظ مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی تلاش کردند و در این رابطه با بسیاری از متخلفان که با چرای دام، قاچاق چوب، تخریب و تصرف به طبیعت و اراضی ملی آسیب زده بودند برخورد قضائی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه مردم تخلفات در عرصه‌های طبیعی را با شماره گیری ۱۵۰۴ به یگان حفاظت گزارش کنند، تصریح کرد: منابع طبیعی از ذخایر و سرمایه‌های ملی است که باید برای آیندگان از این منابع حفاظت کرد؛ متخلفان و سودجویان بدانند که یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام توان و امکانات و با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضائی از اقدامات غیرقانونی آنها جلوگیری می‌کند.

وی با بیان این نکته، خاطرنشان کرد: در زمینه برخورد با تصرفات و ویلاسازی‌های غیرقانونی از ابتدای امسال با همکاری دستگاه قضائی شماری از ویلاها و خانه‌هایی که در اراضی ملی احداث شده بودند با حکم قضائی تخریب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار