شفیع‌پور: تعریف یونسکو از سواد، تغییر در رفتار است

تهران (پانا) - میررضا شفیع‌پور، معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در جمع شورای معاونین منطقه 14 از اهمیت اجرایی شدن 25 برنامه اداره سواد آموزی در مناطق سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۹۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
شفیع‌پور: تعریف یونسکو از سواد، تغییر در رفتار است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، میررضا شفیع پور، در جمع شورای معاونین منطقه 14 که با حضور جهانشاهی، مدیر منطقه برگزار شد، گفت: تعریف یونسکو از سواد، تغییر در رفتار فرد است. یونسکو در تعریف خود نظام های آموزشی را دارای چهار ویژگی آموختن برای دانستن، دانستن برای به کار بستن، به کاربستن برای زیستن و زیستن برای باهم بودن را بیان کرده‌است.

وی در ادامه افزود: اداره سوادآموزی 25 برنامه عملیاتی دارد که باید در سطح منطقه اجرایی شود. از مهمترین این برنامه ها رسیدن به حجم ابلاغی جذب سوادآموز، طرح خانواده با خانواده، آموزش عملی نماز، تشکیل شورای پشتیبانی و تعامل با نهادهای بیرونی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری متناسب با شعار سال، جذب سوادآموزان اتباع خارجی. کمیساریای عالی پناهندگان، نظارت بر حسن اجرای ارزشیابی، تشکیل کارگاه های توجیهی برای آموزش دهندگان و... است.

در این نشست جهانشاهی، مدیر منطقه 14، ضمن خیر مقدم به مدعوین، اشاره‌ای به چهلمین سال تاسیس نهاد نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره ) داشت و سواد آموزی را یک نیاز اجتماعی دانست.

همچنین شفیع پور معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از محل تحویل و تشکیل پرونده پذیرفتگان آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان در منطقه 14 بازدید کرد و توصیه های لازم را به کارکنان گزینش ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار