رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

اعمال قانون، اطلاع رسانی و آموزش تنها راه کنترل بیماری است

۳۲۱۵ نفر تاکنون در نیشابور بستری شده اند / یک بیمار در طول مدت درمان خود حدود ۱۲ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد

نیشابور(پانا)- رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جلسه توجیهی با مدیران روابط عمومی ادارات سطح شهرستان، از روند رو به رشد ویروس کرونا در شهرستان و شریط بحرانی کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اعمال قانون، اطلاع رسانی و آموزش تنها راه کنترل بیماری است

به گزارش دانشکده علوم پزشکی نیشابور، محسن عظیمی نژاد گفت: در 36 ساعت گذشته سه جلسه مهم با اعضای ستاد کرونا و شوای تامین، روابط عمومی ادارات و خبرنگاران شهرستان برگزار شده است تا مردم اطلاع کامل از شرایط کنونی پیدا کرده و با آگاهی بخشی بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

وی افزود: شهر و مردم ما وارد یک فضای پر مخاطره شده اند و آمارها نشان می دهد نسبت به قبل باید توجه ویژه تری شود. از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز 23 هزار و پنج نفر به بیمارستان مراجعه داشته اند که سه هزار و 215 نفر بستری شده اند و متاسفانه تا امروز 509 نفر از همشهریان جان خودشان را از دست داده اند. همچنین در 24 ساعت گذشته 88 نفر بیمار بستری شده اند که 18 نفر از آنها در 24 ساعت گذشته مراجعه کرده اند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در تیر ماه با 663 بیمار بیشترین بیمار را داشته ایم و در مهرماه تاکنون 144 بیمار ثبت شده است و پیش بینی می شود این آمار افزایش چشمگیری داشته باشد.

عظیمی نژاد از وجود تعداد 40 تخت آی سی یو در بیمارستان 22 بهمن نیشابور خبر داد و گفت: ظرفیت تخت های آی سی یو در نیشابور 10 برابر افزایش یافته است تا بتوانیم در شرایط سخت پیش بینی های لازم برای مقابله با این بیماری را داشته باشیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور، خطاب به مردم گفت: اگر علائم کرونا را دارید حتما به بیمارستان مراجعه کنید تا بتوانیم درمان را در روزهای ابتدای بیماری آغاز کنیم. اعمال قانون، اطلاع رسانی و آموزش تنها راه های کنترل بیماری توسط برخی از کشورها بوده است. تب، علائم گوارشی، سرفه، مشکلات تنفسی، کاهش سطح هوشیاری، سایر بیماری های مزمن و مواردی از این دست به عنوان علائم اولیه این بیماری شناخته می شود. یک بیمار در بیمارستان در طول مدت درمان خود حدود 12 میلیون تومان برای دولت هزینه بستری و دارو و درمان دربر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار