لزوم توجه مسئولان و مردم به فرهنگ اسلامی در کار و کارگری

تربت جام(پانا)- امام جمعه تربت جام بر لزوم توجه مسئولان و مردم به فرهنگ اسلامی در کار و کارگری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه مسئولان و مردم به فرهنگ  اسلامی در کار و کارگری

امام جمعه تربت جام با اشاره به آسیب های جدی کار و کارگری گفت: همه می خواهند با کار کم و درآمد زیاد درآسایش و آرامش باشند و برخی مدیران و مسئولان در امرکار و کارگری ره صدساله را می خواهند یک شبه طی کنند. این امکان پذیر نیست، فقط در معنویات است که می توان این راه را سپری کرد.

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر، با اشاره به اینکه ما نتوانستیم فرهنگ اسلامی و اصول انسانی را در کار و کارگری جا بیندازیم افزود: فرهنگ کار و کارگری در جامعه اسلامی بر اساس دین نیست و خانه سازی و ماشین سازی در کشور استاندارد نبوده و اسلام مشکلی ندارد. ایراد در مسلمانی ماست، اگر مدیریت کار و کارگری براساس دینی نباشد، جامعه روی فلاح و رستگاری را به روی خودش نخواهد دید.

خطیب جمعه تربت جام ادامه داد: حفظ اسلام و دیانت، انجام کارها براساس موازین دینی و شرعی سرلوحه کار پیامبر اسلام (ص) بود و هرکاری که انجام می دهیم بایستی فقه آن را یاد بگیریم و رعایت کنیم و کسانی که با پارتی بازی وارد کار می شوند یک عمر نان حرام می خورند و زمانی کار انسان ارزش دارد که دین در سایه کار ضایع و آسیب نبیند.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی (ع) یادآور شد: هجرت، شهادت، اسارت و زیارت چهار رکن اساسی پیام کربلاست و بدون زیارت قیام عاشورا ناتمام است و زیارت اربعین آمده است تا ما راه را گم نکنیم.

امام جمعه با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و نام شهدای انتظامی بیان کرد: جامعه اسلامی نیازمند امنیت، عدالت و آسایش است و امنیت تبعیض بردار نیست و شهروند درجه یک و دو ندارد و حتی ساکنان نوار مرزی هم باید از امنیت پایدار برخوردار باشند و احساس ناامنی نکنند.

معتمدی فر تاکید کرد: با برخورد قاطع مسئولان، مخلان ناامنی بایستی برایشان نا امن باشد و اگر مردم احساس امنیت لازم را داشته باشند به راحتی به امورات زندگی خود می پردازند و شاخص های امنیتی باید رعایت شود.

امام جمعه با اشاره به بزرگداشت هفته سالمند گفت: سالمندان همچون‌ کودکان نیازمند محبت هستند و باید با آنان مدارا کنیم و به مراقبت های خاص احتیاج دارند و سالمندان نیازمند دیده شدن و شنیده شدن دارند.

معتمدی فر با اشاره به اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم گفت: تغییر نگرش و نگاه نظام اسلامی در منطقه و جهان موجب ایجاد مشکلات اقتصادی شده و ما با خدا، شهدا و امام‌ شهیدان عهد و پیمان بسته ایم تا آخرین قطره خون و فشنگ از اسلام، نظام، آرمان های شهیدان و ولایت فقیه دفاع خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار