مراسم خاکسپاری عباس جوانمرد هفته آینده برگزار می‌شود

تهران ( پانا) - پیکر مرحوم عباس جوانمرد ۱۲ مهرماه در تورنتو به خاک سپرده می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۶۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم خاکسپاری عباس جوانمرد هفته آینده برگزار می‌شود

فیروزه ترنجی (بهجت محمدی) که از اعضای گروه تئاتری هنر ملی بوده، به ایسنا خبر داد که مراسم تشییع و خاکسپاری این کارگردان قدیمی تئاتر که دوشنبه هفتم مهرماه از دنیا رفت، روز شنبه ۱۲ مهرماه در شهر تورنتو کشور کانادا برگزار می‌شود.
عباس جوانمرد متولد سال ۱۳۰۷ بود که در ۹۲ سالگی و به دلیل مشکلات جسمی در منزل خود در تورنتو درگذشت. او اگرچه سالها بود خارج از کشور زندگی میکرد، همیشه چندماه در سال به ایران می‌آمد ولی به دلیل بیماری از حدود سه سال قبل به دستور پزشک اجازه سفری طولانی با هواپیما نداشت.
فیروزه بهجت محمدی که همسرش فیروز بهجت محمدی بود و عباس جوانمرد هم همسر خاله او (نصرت پرتوی) بوده، با غمی تلخ از درگذشت جوانمرد یاد می‌کند و می‌گوید: گروه هنر ملی واقعا گروه سالمی‌ بود با مدیریت آقای جوانمرد که هنرمندان زیادی مثل بهمن مفید، هادی اسلامی، استاد محمد، خسرو شکیبایی و فیروز بهجت محمدی در آن بودند. من از سال ۴۵ در گروه تئاتر کار میکردم و بعد در سال ۴۸ با فیروز بهجت محمدی ازدواج کردم. وقتی فرزندم به دنیا آمد دیگر از تئاتر دور شدم ولی عشقی که آقای جوانمرد به تئاتر داشت و تلاشی که برای کار جوان‌ها می‌کرد هیچ گاه فراموشم نشد.
او اضافه می‌کند: در تمام این سالها هر وقت که به ایران می‌آمدند مدام در ارتباط بودیم و وقتی هم ایران نبودند همیشه تلفنی صحبت می‌کردیم. من تقریبا تنها قوم و خویشی بودم که در ایران داشتند و الآن می‌دانم نبود آقای جوانمرد چقدر برای خاله‌ام سخت است. آقای جوانمرد خیلی دوست داشت به ایران بیاید ولی در چند سال گذشته به دلیل بیماری فرصت نشد.
عباس جوانمرد بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر بود که کتاب های مختلفی از او به چاپ رسیده از جمله خاطراتش با نام «دیدار با خویش» که شهریور سال ۹۶ در تئاتر شهر رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار