قالیباف خواستار تعیین تکلیف ساختار شهرداری‌ها شد

تهران (پانا) - رئیس حوزه ریاست مجلس گفت در دهمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، شناسایی و اولویت‌بخشی به پروژه‌های پیشران ملی و محلی در بودجه ۱۴۰۰ مورد تاکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۲۶۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف خواستار تعیین تکلیف ساختار شهرداری‌ها شد

به گزارش روابط عمومی مجلس، بابک نگاهداری در تشریح جزئیات دهمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس که صبح امروز در کمیسیون تلفیق برگزار شد، گفت: در این جلسه اولویت‌های پیشنهادی کمیسیون عمران مورد بحث و تبادل نظر اعضای جلسه قرار گرفت.

نگاهداری بیان داشت: ارائه طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن، الزام دولت به بازنگری طرح جامع مسکن، اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در بخش مالیات بر خانه‌های خالی، اختصاص منابع لازم در بودجه ۱۴۰۰ برای حمایت از طرح اقدام ملی مسکن، تقویت اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ و پیش‌بینی اعتبارات لازم از محل منابع مدیریت بحران برای بازسازی خسارات ناشی از حوادث طبیعی، از جمله موارد مدنظر کمیسیون عمران به عنوان اولویت پیشنهادی است که در جلسه امروز مطرح شد.

رئیس حوزه ریاست مجلس، با بیان اینکه قالیباف در این جلسه تمرکزگرایی بیش از حد در کشور و وجود برخی مشکلات ساختاری را عاملی دانست که سازمان‌ها را از انجام وظایف ذاتی‌شان دور می‌کند، افزود: رئیس مجلس همچنین تعیین تکلیف ساختار شهرداری‌ها در کشور را امر مهمی برشمرد که باید در دستور کار مرکز پژوهش‌ها، کمیسیون امور داخلی و کمیسیون عمران قرار گیرد.

نگاهداری تاکید کرد: رئیس مجلس در این جلسه با اشاره به پروژه‌های ناتمام عمرانی کشور و بودجه سال ۱۴۰۰، بر احصاء و دسته‌بندی همه پروژه‌های نیمه تمام کشور و تصمیم‌گیری موردی نسبت به هر یک و تکیه بر توان بخش خصوصی برای تکمیل و بهره‌‌برداری از آن‌ها تاکید کرد.

وی افزود: قالیباف وجود حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور و نیاز به نقدینگی تقریبا برابر با همین مقدار برای تکمیل پروژه‌ها، ساماندهی و رسیدگی به وضعیت این پروژه‌ها را کار بین بخشی کمیسیون‌ها دانست و شناسایی پروژه‌های پیشران و اثرگذار ملی و محلی و توجه ویژه به آن‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ را مورد تاکید قرار داد.

رئیس حوزه ریاست مجلس در ادامه گفت: همچنین رئیس مجلس با اشاره به این موضوع که در کمیسیون‌ها، مرکز پژوهش‌ها، دستگاه‌های اجرایی و توسط برخی افراد صاحب‌نظر، نظرات و پیشنهاداتی برای اولویت‌های مجلس ارائه شده است، خواست که مجموع این نظرات و پیشنهادات در جلسات مشترک رئیس کمیسیون مربوطه، مرکز پژوهش‌ها و هیأت رئیسه با دو برش زمانی یک ساله و چهارساله نهایی شود.

جلسات مشترک هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها با هدف رسیدن به برنامه راهبردی مجلس یازدهم و از طریق احصای اولویت‌های هر کمیسیون با نظر کمیسیون مربوطه، پیشنهادات مرکز پژوهش‌ها، نظرات دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با موضوعات و نظر حاضران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار