مصطفی ادیب از تشکیل دولت لبنان انصراف داد؛ میشل عون پذیرفت

تهران (پانا) - مأمور تشکیل کابینه در لبنان از ادامه مأموریت خود برای تشکیل دولت جدید در این کشور انصراف داد و رئیس‌جمهوری این کشور نیز پذیرفت.

کد مطلب: ۱۱۲۵۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی ادیب از تشکیل دولت لبنان انصراف داد؛ میشل عون پذیرفت

به گزارش العالم، مصطفی ادیب، نخست‌وزیر لبنان امروز شنبه طی سخنانی در کاخ بعبدا انصرافش را از تشکیل دولت لبنان اعلام کرد. ادیب اعلام کرد که طرح "امانوئل مکرون" رئیس‌جمهوری فرانسه باید ادامه پیدا کند؛ چرا که این امر بیانگر نیت صادقانه این کشور است. ادیب گفت:‌ با رسیدن تلاش‌ها به مرحله پایانی، به این نتیجه رسیدم که دیگر توافقی در کار نیست.

بر این اساس، ادیب شب گذشته با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان دیدار کرد ولی در آن دیدار، فهرستی از اعضای کابینه جدید ارائه نداد.

میشل عون، رئیسجمهوری لبنان نیز‌ امروز شنبه، کناره‌گیری مصطفی ادیب مأمور تشکیل کابینه این کشور را پذیرفت. پایگاه خبری النشره در گزارشی آورده است، مدیریت کل ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که میشل عون ساعت یازده قبل از ظهر امروز مصطفی ادیب را به حضور پذیرفت که در این دیدار، ادیب مشکلات و موانعی را که در فرایند تشکیل دولت با آن مواجه شده به رئیس‌جمهوری ارائه کرده است.

طبق این گزارش، ادیب با تحویل نامه‌ای به میشل عون از ادامه فرایند تشکیل دولت عذرخواهی کرده است. در مقابل، رئیس‌جمهوری لبنان نیز با تشکر از ادیب به خاطر تلاش‌هایی که در این خصوص انجام داده، عذرخواهی او را پذیرفت.

طبق گزارش النشره، ریاست‌جمهوری لبنان مطابق با قانون اساسی این کشور اقدامات مناسب در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار