باحضور مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش برگزار شد؛

آئین نکوداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس در دارالشهدای دانش‌آموزی شهرتهران

تهران (پانا) - همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس در سراسر کشور، طی برگزاری آئینی یاد و خاطره و رشادت‌های غیور مردان هشت سال دفاع مقدس در دارالشهدای دانش‌آموزی شهرتهران بازخوانی و گرامی داشته شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آئین نکوداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس در دارالشهدای دانش‌آموزی شهرتهران

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران، همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس در سراسر کشور، طی آئینی یاد، خاطره و رشادت های غیور مردان هشت سال دوران دفاع مقدس در دارالشهدای دانش آموزی شهرتهران بازخوانی و گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور محمدرضا رزاقی مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، جهان آرا رئیس اداره شاهد و ایثارگران شهر تهران، مصطفی پالیزدار مدیرآموزش و پرورش منطقه، میهمانان و مدعوین و مدیران منتخب مدارس برگزار شد محمدرضا رزاقی مدیر کل امورشاهد وایثارگران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها و دلاورمردی های شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس افزود: اگر یاد و زنده نگه داشتن این ایام فقط محدود به زمان خاص و محدودی باشد جفاست، چرا که نسل امروز ما از خیلی از اتفاقات آن روزها آگاهی و اطلاع دقیقی ندارند و دانستن آن بدون هیچ پیرایه ای و بدانند که ما درآن شرایط جنگ را چطور مدیریت و اداره نمودیم از کمترین وظایف امروز ماست تا دانش آموزان بدانند ما چگونه و چطور آن ایام سخت را پشت سر گذاردیم؛ رزاقی در ادامه افزود: ترویج یک مفهوم یادگیرانه هست و باید فرا گرفته شود و صرفا یک عامل شعاری و شکلی نیست و همه تلاش ما براین باید باشد که چکار بایستی در سطح مدارس و علی الخصوص مدارس شاهد ما متناسب با شرایط و امکانات صورت پذیرد تا بتوانیم مفاهیم مرتبط با ایثار، مقاومت، جهاد و ارزشمندی شهادت همواره برای ما دانش آموزان و فرزندانمان بعنوان یک مفهوم یادگیرانه به منصه ظهور برسد.

رزاقی بیان کرد: در دل مفهوم ایثار، مسائلی همچون نوعدوستی، مهربانی، دیدن نیازهای همنوع، احترام گذاشتن به حقوق یکدیگر و ... نهفته و بایستی این ها برای من تداعی و بیاموزم و آنگاه تن به ایثار بسپارم و برپایی این چنین مراسماتی می تواند در امر فرایند یاددهی و یادگیری و آموختن موثر و تاثیر گذار باشد.

در پایان این مراسم از اعضای خانواده‌های معظم و معزز شهدا، همکاران و مدیران آزاده، جانباز، ایثارگر و رزمنده دوران دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر و تشکر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار