استاندار فارس: جنگ هشت ساله ایران دفاع از ارزش‌های متعالی اسلامی و آزادیخواهی و مقابله با ظلم و تجاوز بود

شیراز (پانا) - استاندار فارس با اشاره به خصوصیات مختلف و ویژگی‌های برجسته دفاع مقدس گفت اولین ویژگی دفاعی بودن جنگ هشت ساله است که با هدف دفاع از مرز و بوم و کیان یک ملت و دفاع از ارزش‌های متعالی اسلامی و آزادیخواهی و مقابله با ظلم و تجاوز انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: جنگ هشت ساله ایران دفاع از ارزش‌های متعالی اسلامی و آزادیخواهی و مقابله با ظلم و تجاوز بود

عنایت الله رحیمی در آیین سراسری تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، هفته دفاع مقدس را یادآوری ارزش‌های انسانی، معنوی و ملی دانست و عنوان کرد: هفته دفاع مقدس درسی برای ما و درس‌آموزی برای دشمنان ما دارد؛ درسی برای ما از این جهت که بدانیم با توکل بر خدا اتحاد و همدلی و پیروی از امام عصر (عج) می توانیم با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح مقاومت کنیم و پیروزی‌های افتخارآفرینی را برای ملت کسب کنیم و درس‌آموزی برای دشمنان ما که بدانند نمیتوان ملتی که شهادت را سعادت و شهید را سعید می داند را با اتکا به قدرت نظامی مجبور کرد سر تسلیم در مقابل ظلم، استکبار و زیاده‌خواهی آنها فرود بیاورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، نماینده عالی دولت در استان فارس دفاع مقدس و ارزش‌های بر جا مانده از این دوران نورانی و طلایی که رزمندگان سرافراز رقم زده اند، را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: ارزش‌های دینی و اسلامی از ارزشمندترین یادگارهای باقی مانده از این دوران است.

وی با بیان اینکه توسل به ائمه اطهار و روحیه ایثار و شهادت در این دوران جلوه‌گر است، افزود: مصداق این موضوع شهدای ما هستند که با شهادت طلبی به دنبال حرکت به سمت آرمان‌های متعالی انسانی و اسلامی بودند و ارزش‌های ملی در قالب دفاع از خاک و ملت و مردم به عنوان یک آرمان بزرگ مد نظر رزمندگان گرانقدر بود.

او بیان کرد: در جبهه‌های جنگ تبعیت از ولایت به عنوان یک اصل پذیرفته شده اسلامی و دینی کاملاً مشهود بود و آنچه که از سوی امام (ره) اشاره می شد با حرف شنوی ها و اطاعت پذیری هایی که بین فرماندهان بسیجیان و رزمندگان آن دوران بود به عمل در می آمد.

رحیمی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس طبیعتاً به عنوان میراث ارزشمندی است که نیاز امروز نسل جامعه ما است ، خاطرنشان کرد: شما عزیزان و بزرگواران می‌توانید راویان صادقی از این ارزشها و حاملان اندیشمندی برای انتقال آنها به نسل حاضر و آینده باشید.

وی ادامه داد: آرزو می کنیم همه ما بتوانیم این رسالت عظیم را به نحو احسن انجام دهیم.

استاندار فارس با اشاره به خصوصیات مختلف و ویژگی‌های برجسته دفاع مقدس گفت: اولین ویژگی دفاعی بودن جنگ هشت ساله است که با هدف دفاع از مرز و بوم و کیان یک ملت و دفاع از ارزش‌های متعالی اسلامی و آزادیخواهی و مقابله با ظلم و تجاوز انجام شد و به این به عنوان یک ارزش پسندیده محسوب می‌شود.

او افزود: در فرهنگ جمهوری اسلامی تجاوز به هیچ وجه پذیرفته شده نیست و هرگز نیز به چنین سمتی حرکت نکرده اما دفاع به عنوان امری مقدس تلقی می‌شود.

رحیمی ادامه داد: همچنین ایام دفاع مقدس برای کسانی که در این عرصه حضور داشتند همراه با بصیرت و بینش عمیق به مسائل آن روز کشور و جهان و نگاهی به سمت دنیای عقبی بود.

به اعتقاد استاندار فارس فرماندهی فرماندهان تحت ولایت امر رهبری از برجستگی‌های دوران جنگ بود و فرماندهان شجاع دل از دنیا بریده و گوش به فرمان فرماندهی کل قوا و حضرت امام داده بودند.

او خاطرنشان کرد: مردانگی و مروت در عین قدرت در بین رزمندگان ما موج می زد آنجایی که این امکان فراهم بود که بتوانند اماکن مسکونی و شهرها و مراکز مختلف دشمن را هدف قرار دهند اگر می‌دیدند بی گناهی در آنجا حضور دارد از حمله دست برمی‌داشتند و این در حالی بود که دشمن ما با نهایت نامردی مناطق مسکونی را هدف موشک قرار داده یا بمبارانهای شیمیایی انجام می‌داد.

استاندار فارس در ادامه تاکید کرد: اما در نهایت برای ما عزت ماند و خفت برای کسانی که با چنین روش هایی در جنگ اقدام کردند.

رحیمی‌ افزود: قطعاً این ارزش‌های ماندگار است که می‌تواند حافظین نظام و کشور و مردم باشد.

استاندار فارس ضمن تقدیر از خانواده بزرگ ایثارگران و شهدا ابراز امیدواری کرد: شهدا و رزمندگان دین بزرگی را بر گردن تک‌تک ما و ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی دارند انشاالله که بتوانیم پاسخگوی این عزیزان و پاسدار ارزش‌های شهدای عزیز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار