محسن هاشمی: شیوع ویروس کرونا حمل و نقل عمومی را تضعیف کرده است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در مهر ماه گفت شیوع کرونا حمل و نقل عمومی را تضعیف کرده است. عموما هم هشدار داده می‎شود که مردم از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده نکنند چراکه حمل و نقل عمومی می‎تواند عامل انتقال ویروس باشد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: شیوع ویروس کرونا حمل و نقل عمومی را تضعیف کرده است

محسن هاشمی در دویست و سی و هفتمین جلسه شورا و در جمع اصحاب رسانه حضور پیدا کرد و به تشریح روند بررسی دستورات جلسه شورا پرداخت.

وی ادامه داد: در جلسه هم‎اندیشی امروز بخش عمده بحث، تذکرهای اعضا به شهردار بود. اعضا در سه سال گذشته نزدیک به هفتصد تذکر به شهرداری داده‎اند که هنوز به حدود صد تذکر پاسخ داده نشده است و پاسخ به تعدادی از تذکرها هم برای اعضا قانع کننده نبوده است.

هاشمی افزود: در خصوص نحوه تذکر و پیگیری آن با شهردار صحبت‎هایی مطرح شد که شهردار هم به آن پاسخ داد و نظر اعضا بر این بود که با توجه به اینکه در سال آخر شورای پنجم قرار داریم، این تذکرها به منصه ظهور برسد. اما مطلب دیگری که قرا بود در مورد آن صحبت شود، بحث مدیران محله‎ها‎ بود که قرار بود در مورد آن بحث شود اما با توجه به کمبود وقت به جلسه آینده موکول شد.

هاشمی در ادامه گفت: در جلسه صحن هم اعضا تذکرات زیادی داشتند که شامل حدود هشت تذکر شد و سپس وارد دستور شدیم که دستور اول در خصوص بررسی یک فوریت طرح « الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری در بند "د" مصوبه « ساماندهی و توسعه تأسیسات گردشگری در شهر تهران » بود که مربوط به گردشگری و پرداخت هزینه‎های ساخت و ساز برای هتل‎ها بود که کلیات آن تصویب شد و به کمیسیون‎های مربوطه ارجاع داده شد و در حال حاضر هم بررسی طرح « الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع ( Q.R.Code ) برای آثار معماری ارزشمند معاصر ، بافت و بناهای تاریخی و گردشگری و مکان رویدادهای شهر تهران» چه از نظر میراث فرهنگی و چه از نظر گیاه‎شناسی و سایر مواردی که در شهر، مهم تلقی می‎شود در دستور کار قرار دارد تا افراد بتوانند سریعا با رمیزنه پاسخ سریع یا همان ( Q.R.Code ) اطلاعات مورد نظر را در خصوص مکان‎ها بدست بیاورند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه و در پاسخ به این سوال که در وضعیت فعلی که طرح‎های بسیاری بر روی زمین مانده آیا نیاز است چنین طرحی بررسی شود گفت: در شورای شهر امور را بر هم اولویت نمی‎دهیم و نمی‎گوییم کار یک کمیسیون مهم است و کار یک کمیسیون دیگر مهم نیست، بلکه این طرح‎ها بر اساس آیین‎نامه وارد صحن می‎شوند. در نتیجه وقتی یک فوریت طرحی تصویب می‎شود و به کمیسیونی می‎رود و وقتی پاسخ آن می‎رسد، بر اساس تاریخی که به شورا ابلاغ می‎شود باید در دستور قرار بگیرد. لذا این طرح هم طبق نوبت مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: اعضا با توجه به مشاورانی که دارند نسبت به بعضی لغات حساس هستند و روی مصوبات کار می‎کنند و اینچنین پیشنهادات مطرح شده در خصوص طرح‎ها افزایش پیدا می‎کنند و حال درخصوص مصوبه امروز هم اعضا نسبت به بعضی از لغات حساس هستند، پس در نتیجه سعی می‎کنند نظرات خود را در مصوبات قید کنند.

هاشمی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به هشدار سید حسن رسولی خزانه‎دار شورا در جلسه گذشته شورا مبنی بر عدم توان پرداخت حقوق پرسنل شهرداری در نیمه دوم سال، قطعا پرداختن به چنین موضوعاتی هزینه خواهد داشت و بحث مالی این موضوع هم باید دیده شود. آیا با این وضع در صورت هزینه طرح‎های شورا مشکلی ایجاد نمی‎شود؟ گفت: منظور آقای رسولی این بود که شورا قانون بودجه را ابلاغ کرده است و شهرداری باید فعال شده و قانون بودجه را اجرا کند و درآمدی که در قانون در نظر گرفته شده را به دست آورد و اگر هم به کمک شورا نیاز دارد، باید، موضوع را به صورت لایحه به شورا ارجاع دهد. سخن آقای رسولی درمورد طرح‎های شورا نیست و شهرداری باید قانون بودجه را که حداقل 30 درصد آن غیر نقدی است، اجرا کند. اما اینکه طرحی مهم است و چه ضرورتی دارد، بسته به تصمیم اعضاست.

او همچنین افزود: باید زمانی که اعضا در صحن حضور پیدا می‎کنند را به تصویب برسانیم. حال در پایان شهریور هستیم و شش ماه اول سال را به تصویب رساندیم و شش ماه دوم را باید به تصویب می‎رساندیم که جلسات قانونی باشد و اعضا بدانند در چه ساعتی و چه روزی به جلسه بیایند.

هاشمی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط اقتصادی شهرداری، آیا استخدامی که شهرداری به دنبال آن می‎باشد جایز است؟گفت: در قانون برنامه سوم شهرداری تهران آمده است که شهرداری باید سالانه شش درصد از نیروهای خود را کاهش دهد و در عین حال می‎تواند نیروی جدید هم بگیرد. ولی برآیند این رفتن و آمدن نیروها باید چنین باشد که کاهش سالانه نیرو به کمتر از چهار درصد برسد. شهرداری در این زمینه موفق عمل کرده است. آنچنان که پرسنل شهرداری در شورای سوم حدود 70 هزار نفر بود و حال به کمتر از 62 هزار تن رسیده است.

او در پاسخ به خبرنگاران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در مهر ماه گفت: شیوع کرونا حمل و نقل عمومی را تضعیف کرده است. عموما هم هشدار داده می‎شود که مردم از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده نکنند چراکه حمل و نقل عمومی می‎تواند عامل انتقال ویروس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار