حجت نظری: تدابیر سختگیرانه برای تردد موتور سیکلتها در پارک ها اتخاذ شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت متاسفانه تردد موتورسیکلت ها در پارک ها به معضلی تبدیل شده که مربوط به دو یا چند بوستان نیست و این در حالی است که خود نگهبانان و متصدیان بوستان ها نیز از موتور سیکلت برای تردد در بوستان ها و استفاده می کنند لذا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درخواست می‌شود با اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه ‌تر برای ورود و تردد موتورسیکلت در پارک‌ها ترتیبی اتخاذ شود که متصدیان و نگهبانان برای تردد در پارک‌ها از موتورسیکلت استفاده نکنند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
حجت نظری: تدابیر سختگیرانه برای تردد موتور سیکلتها در پارک ها اتخاذ شود

حجت نظری در دویست و سی و هفتمین جلسه شورا گفت: امروز روز ملی گفت ‌و گوی تمدن‌هاست که متاسفانه در تقویم ملی دیگر اهمیت چندانی به آن داده نشده است. روزی که پیام مهمش یعنی گفت‌ و گو همچنان بهترین چاره ‌ساز برای حل مشکلات داخلی و خارجی است که امیدوارم آیین گفت‌ و گو در میان ما به فراموشی سپرده نشود. در همین راستا جا دارد از شهرداران مناطق ۲ و ۵ بابت همکاری برای راه‌ اندازی سمن‌ سرای این دو منطقه تشکر کنم و امیدوارم حضور ان.جی.او ها در فضاهای عمومی و اشتراکی اینچنینی، بابت گفت ‌و گوی بیشتر در جامعه مدنی را باز کند.

نظری افزود: از همکارانم خانم‌ها فخاری و امانی و آقایان حق‌شناس و میلانی که در رویداد روزجهانی پاکسازی زمین در جمع ‌آوری ته سیگار از خیابان ولیعصر با دعوت بنده و ستاد سمن‌ها مشارکت داشتند تشکر می‌کنم. همچنین آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی می ‌دارم و دست تک ‌تک خانواده شهدا و ایثارگران را می‌بوسم. امیدوارم سایه جنگ همواره از سر مردم جهان و به خصوص کشور عزیزمان دور باشد.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای شهر تهران در ادامه گفت: تذکر امروز بنده در مورد تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها و بوستان‌های شهری است. مشکلی که بارها و بارها از سوی مردم به بنده منتقل شده و من سعی کرده‌ بودم تا به شکل تذکر موردی به مسئولان مربوطه آن را حل و فصل کنم، اما گویا مساله ورود موتورسیکلت‌ به پارک‌ها به معضلی بدل شده که مختص به یک یا دو پارک نیست.

وی افزود: متاسفانه شهروندان بسیاری از تردد موتورسیکلت در پارک‌ها و بوستان‌های شهری گلایه دارند و عجیب‌تر آنکه درصد قابل توجهی از این موتورسیکلت‌ها، نه موتورسیکلت متعلق به شهروندان بلکه موتورهای مربوط به متصدیان و نگهبانان پارک است که بعضا به شکل بدی هم اقدام به راندن این وسیله می‌کنند. من البته منکر ضرورت استفاده از موتورسیکلت برای مواقع ضروری و تامین امنیت در پارک نیستم، اما هیچ ضرورتی ندارد که نگهبانان پارک‌ها و مسئولان مربوطه بخواهند با موتورسیکلت در محوطه داخلی بوستان‌ها گشت‌زنی کنند، چه برسد به اینکه بخواهند با سرعتی نامناسب نیز درون پارک‌ها تردد کنند.

وی افزود: قطعا می‌دانید که این اقدام سلامت روانی و همین‌طور ایمنی شهروندان و به خصوص زنان و کودکانی را که برای ورزش و تفریح به پارک آمده‌اند مختل می‌کند. عجیب‌تر اینکه شهردار تهران که خود شهروندان را به استفاده از دوچرخه تشویق می‌کند، چگونه هنوز نتوانسته زیرمجموعه خود را برای حفظ جان و امنیت خاطر شهروندان مجاب کند که به‌جای موتورسیکلت، از دوچرخه برای تردد در پارک‌ها استفاده کنند؟!

در همین راستا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران می‌خواهم که ضمن اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه‌‌تر برای ورود و تردد موتورسیکلت در پارک‌ها ترتیبی اتخاذ شود که متصدیان و نگهبانان برای تردد در پارک‌ها از موتورسیکلت استفاده نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار