حسینی: فضای عاطفی مدارس باید مثل فضای خانه باشد

تهران (پانا) - دومین میز گفت‌وگوی تخصصی با موضوع مبانی روانشناختی ارتباط در خانواده و مدرسه با ارائه غلامعلی افروز در محل سالن کنفرانس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
حسینی:  فضای عاطفی مدارس باید مثل فضای خانه باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ابتدای این نشست که به صورت زنده از شبکه شاد نیز پخش می‌شد اظهار کرد: جامعه جهانی به زیست بوم کرونا پرتاب شد در حالی که آمادگی نیز برای آن وجود نداشت و این ویروس بدساختار همه ابعاد جامعه جهانی را دچار چالش کرده است.

حسینی با بیان اینکه کرونا جامعه را به سمت جامعه طوفانی و در سوگ رانده است افزود: در جامعه طوفانی با تغییرات سریع، همه جانبه، بنیادی و مبهم مواجه هستیم و در چنین شرایط نوعی نگرانی فراگیر در جامعه شکل می‌گیرد که جامعه را به سمت جامعه سوگ سوق می‌دهد.

معاون وزیر با بیان اینکه شرایط آموزشی حال حاضر آموزش در بحران و برای بحران است اظهار کرد: کرونا در کنار آسیب‌های فراوانی که دارد فرصت هابی را نیز برای آموزش ایجاد کرده است و یکی از فرصت‌ها شریک شدن خانواده‌ها به صورت راهبردی در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

‏وی با بیان اینکه مدرسه خانه دوم و خانه مدرسه دوم است افزود: فضای عاطفی در مدارس باید به گونه‌ای شود که مثل فضای خانه باشد و سلامت جسمانی‌ دانش‌آموزان نیز باید مانند خانه پایش شود. همچنین در خانه نیز والدین به عنوان دستیاران حرفه‌ای معلمان به امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کمک خواهند کرد.

حسینی با بیان اینکه بسته آموزش و پرورش خانواده محور تدوین و به‌زودی در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی خواهد شد، گفت: هدف اصلی این طرح مشارکت خانواده‌ها در امر آموزش از طریق ۳۰ مرکز راهنمایی و‌ مشاوره، ۷۵۰ مرکز ویژه اختلالات یادگیری و تمامی مدارس استثنایی و مدارس پذیرا است‌

وی افزود: استفاده بهینه از ظرفیت شاد، اولیا یاری والدین در مدارس از طریق اولیای فن یار، دانش یار، سلامت یار، کلاس یار، مدرسه یار و ورزش یار، استفاده از ظرفیت اولیا به عنوان دستیاران حرفه‌ای معلمان از دیگر اهداف طراحی بسته آموزش و پرورش خانواده محور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار