مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

تیم های نظارت استان و شهرستان، فعالیت مدارس را رصد، پایش و ارزیابی می کنند

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای معاونین اداره کل، رصد و پایش فعالیت های مدارس را یکی از برنامه های اولویت دار استان اعلام کرد و گفت در بازدید تیم های نظارت استان و شهرستان اقدامات مدارس به صورت مستمر ارزیابی می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تیم های نظارت استان و شهرستان، فعالیت مدارس را رصد، پایش و ارزیابی می کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش کردستان، رشید قربانی در نشست شورای معاونین که در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه مهر و طول تابستان و سنگینی فعالیت ها، ضمن تشکر از زحمات کلیه همکاران اظهار کرد: با مشارکت کلیه بخش ها و دست اندرکاران امر، سال تحصیلی جدید با موفقیت آغاز و مدارس از 15 شهریور بازگشایی شد.

وی عملکرد استان در اکثر شاخص ها به خصوص ساماندهی نیروی انسانی را مطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه امسال کمترین مشکل را در این بخش داشته ایم؛ گفت: در بخش نقل و انتقال فرهنگیان با بیش از 65 درصد انتقال متقاضیان موافقت شده است.

قربانی نظارت بر فعالیت های مدارس را یکی از برنامه های اولویت دار استان عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت رصد و پایش اقدامات مدارس به خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامت دانش آموزان، گفت: بر اساس بازدید های سر زده که از ابتدای شروع سال تحصیلی جدید انجام شده است، عملکرد مدارس در بخش های مختلف رضایت بخش بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به عدم قطعیت در مواجهه با کرونا و ضرورت آمادگی برای پیشبرد امور، اظهار کرد: در این فضا و شرایط باید همه کمک کنند تا برنامه ها به خوبی مدیریت شود و اظهار نظر و اقدامات باید در چارچوب های ابلاغی وزارت باشد.

وی آموزش حضوری را اولویت اول استان اعلام کرد و با بیان اینکه در ارائه آموزش های حضوری، تهدید و اجبار نداریم، تصریح کرد: سیاست کلی تشویق دانش آموزان برای آموزش حضوری است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان همچنین اظهار کرد: در صورت عدم حضور دانش آموزان در مدارس باید با همکاری اولیا و هماهنگی والدین با مدارس، آموزش جایگزین برای دانش آموزان تعیین و مسایل مربوط به آموزش دانش آموزان باید از طریق مدارس رصد و پیگیری شود و مدارس نباید تعطیل شوند.

قربانی با تاکید بر ضرورت تشکیل تیم های نظارت در سطح استان و شهرستان به منظور بازدید از مدارس گفت: باید بر اساس برنامه ریزی و تعیین افراد در سطح اداره کل و شهرستان، مسئولیت رصد و پایش هر چند مدرسه به یک فرد واگذار و به صورت مستمر و مداوم، فعالیت های مدارس در بخش های مختلف ارزیابی شود.

وی هم چنین گفت: کلیه مدارس بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی، ضد عفونی کلیه بخش ها بوده و در صورت امکان دستگاه ضد عفونی پدالی خریداری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین با اشاره به شبکه شاد و قابلیت های نسخه جدید این اپلیکیشن و برگزاری جلسات لایو در بستر شاد، از معاونین خواست با بهره گیری از شبکه نسبت به برگزاری جلسات توجیهی و تشریح برنامه ها اقدام کنند.

وی افزود: در همین راستا تاکنون چندین نشست زنده در سطح استان و شهرستان برگزار و در هفته جاری وزیر محترم نیز از طریق این شبکه با مدیران مدارس صحبت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار