محمدزاده خبر داد

آموزش سربازان بی سواد و کم سواد در مراکز نظامی و انتظامی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد برای تحقق منویات حضرت امام خمینی (ره)، سازمان نهضت سوادآموزی تلاش داشته از همه ظرفیت‌های موجود کشور بهره گیرد تا تمامی بی سوادان عزیز را از نعمت سواد برخوردار کند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش سربازان بی سواد و کم سواد در مراکز نظامی و انتظامی

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، شاپور محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: سوادآموزی اولین گام توسعه پایدار و زمینه ساز رشد و تعالی هر جامعه‌ای است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه با اشاره به اهمیت و نگاه ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به حوزه سواد آموزی خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با نگاه ژرف و دور اندیش خود از همان ابتدای شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی، سوادآموزی را از مهمترین حوائج کشور در کنار بهداشت و مسکن دانستند و از همگان خواستند برای محو این معضل اجتماعی به پاخیزند و ایران را سراسر مدرسه کنند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه اظهار کرد: برای تحقق منویات حضرت امام خمینی (ره)، سازمان نهضت سوادآموزی تلاش داشته از همه ظرفیت‌های موجود کشور بهره گیرد تا تمامی بی سوادان عزیز را از نعمت سواد برخوردار کند.

وی ضمن اشاره به طرح سوادآموزی نیروهای مسلح گفت: آموزش سربازان بی سواد و کم سواد در مراکز نظامی و انتظامی از اولویت‌های سواد آموزی است لذا از سال 68 با دستورالعمل ستاد فرماندهی کل قوا و مصوبه 68/5/16 سوادآموزی در یگان‌های نظامی و انتظامی شکل گرفته و هر سال تعداد زیادی از جوانان بی سواد کشور در فرایند سواد آموزی قرار می‌گیرند به طوری که از سال 1368 تاکنون 546071 نفر از سربازان ایران اسلامی از بدو ورود به پادگان‌ها و گذراندن دوران سربازی موفق به گذراندن دوره‌های سوادآموزی نیز شدند و با ترخیص از سربازی مدرک تحصیلی هم دریافت کردند.

محمدزاده در پایان با اشاره به دستورالعمل اجرایی طرح سوادآموزی نیروهای مسلح افزود: طبق دستورالعمل اجرایی این طرح، سوادآموزان وظیفه‌ای که دوره سوادآموزی را با موفقیت به پایان برسانند؛ علاوه بر ممنوعیت از انجام وظایف محوله نظامی در طول دوره آموزش، از مرخصی تشویقی نیز برخوردار خواهند بود. همچنین طبق آئین نامه انظباطی این طرح افرادی که موفق به دریافت مدرک تحصیلی نشوند به آنان کارت پایان خدمت داده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار