تاکید وزیر علوم بر ادامه حمایت‌های دولت از مراکز آموزش عالی

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ادامه حمایت‌های دولت از مراکز آموزش عالی برای توجه به تلاش‌ها و ابتکارات و اختراعات ضروری است، گفت برای آینده جامعه علم و فناوری نیاز است که در برنامه کلان کشور قبل از تدوین لایحه برنامه هفتم، سیاست‌های خاصی اتخاذ شود.

کد مطلب: ۱۱۲۲۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید وزیر علوم بر ادامه حمایت‌های دولت از مراکز آموزش عالی

منصور غلامی امروز در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران با بیان اینکه در نیمسال تحصیلی گذشته مراکز علم و فناوری در کشور یک آزمون را پشت سر گذاشتند که در نوع خود قابل توجه است، گفت: دانشگاه تهران روز گذشته در جلسه‌ای گزارشی را ارائه کرد و آن این بود که ورود و برخورد آموزش عالی با شیوع کرونا چگونه بوده است؟ خلاصه گزارش این بود که اقدامات و تحولاتی که توسط آموزش عالی کشور اتفاق افتاده نه تنها چیزی کمتر از سایر کشورها نبود بلکه با ابتکارات ویژه‌ای هم رو به رو بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: خانواده آموزش عالی ظرفیت مواجهه سریع و صحیح با تحولات جامعه پیرامون را دارد و در سال‌های گذشته هم اتفاقاتی همچون سیل و زلزله را داشتیم که مراکز علم و فناوری به خوبی توانستند در میدان حضور پیدا و نقش خود را ایفا کنند. در سال‌های اخیر حرکت از سوی آموزش و پژوهش و توجه به فناوری‌ها به سمت دانشگاه‌های جامعه محور و حل مسائل مهم کشور پیش رفته که این تحولات یک رویکرد جامع داشته است.

غلامی تاکید کرد: از همان روزهای اول شیوع کرونا پارک‌های علم و فناوری و واحدهای علم و فناوری ما برای رفع سریع‌ترین نیازهای مردم در میدان حضور یافتند. برای حفظ کیفیت نیاز به تلاش همه جانبه داریم از جمله داشتن حمایت‌هایی که تا الان خوب بوده اما باید در نیمسال آینده قوی‌تر باشد.

وزیر علوم با بیان اینکه ادامه حمایت‌های دولت از مراکز آموزش عالی برای توجه به تلاش‌ها و ابتکارات و اختراعات ضروری است، گفت: برای آینده جامعه علم و فناوری نیاز است که در برنامه کلان کشور قبل از تدوین لایحه برنامه هفتم، سیاست‌های خاصی اتخاذ کنیم.

وی گفت: سرمایه آموزش عالی، سرمایه‌ای مهم در کشور محسوب می‌شود که در تنگناها می‌تواند ملت را همراهی کند و قطعا با تحولات دنیا در حوزه علم و فناوری و تغییر سیاست‌های کلان در دنیا نیاز داریم بیشتر از گذشته به جامعه علمی کشور توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار