در برنامه مدرسه تلویزیونی شبکه آموزش؛

کاظمی اعلام کرد: تجلیل از 250 معلم و دانش‌آموز در بیستمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اختتامیه بیستمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی اعلام کرد: تجلیل از 250 معلم و دانش‌آموز در بیستمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری

علیرضا کاظمی در برنامه مدرسه تلویزیونی ایرانی شبکه آموزش درباره اختتامیه پرسش مهر ریاست جمهوری گفت: امروز اختتامیه این فرایند را با یک روش جدید برگزار می‌کنیم بیستمین دوره به پایان می‌رسد و امروز در یک فضای متفاوت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پرسش مهر ریاست جمهوری برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ در یکی از روستاهای استان اردبیل آغاز شد و بعدها یک شکل رسمی به خود گرفت و در سال ۱۳۸۰ به صورت رسمی در قالب پرسش مهر ریاست جمهوری آغاز شد و ۲۰ دوره را تاکنون پشت سر گذاشته است.

فردا بیست و یکمین دوره پرسش مهر آغاز خواهد شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: فردا بیست و یکمین دوره پرسش مهر با حضور ریاست جمهوری و به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی زودتر از موعد مقرر آغاز خواهد شد دوره‌های خوبی را پشت سر گذاشته و یک فرآیند تکاملی است.

کاظمی اضافه کرد: پرسش مهر می‌تواند جامعه مخاطبان خوبی را به خود جذب کند و دستاوردهای خوبی داشته باشد این فرآیند می‌تواند نقش بسیار مهمی در بخشی از فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی داشته باشد و در شورای عالی آموزش و پرورش نیز مطرح شده و به قانون تبدیل شده است.

دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان منتظر پرسش مهر هر سال هستند

به گزارش پانا، وی گفت: دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان منتظر پرسش مهر هر سال هستند تا هرسال سوال ریاست جمهور را دریابند از دانش‌آموزان سراسر کشور خواهش دارم آمادگی داشته باشند تا به محض اعلام پرسش مهر و آغاز سال تحصیلی، در فرآیند آن شرکت کنند.

وی اضافه کرد: امسال آموزش و پرورش شرایط بسیار متفاوتی را پشت سر گذاشت و بلافاصله تمام بخش‌های آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف تغییر روش داد و با سرعت توانست با فضای جدید خود را تطبیق دهد و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کند.

کاظمی بیان کرد: امروزه بیش از ۲۵ رشته در این فرآیند گسترش داشته است و سبد فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی حدود چهار تا پنج رشته را مانند هنرهای تجسمی، مجسمه‌سازی، هنرهای مفهومی به این رشته‌ها اضافه کرده است همچنین امسال فرایندها به صورت مجازی صورت و دبیرخانه مجازی آن شکل گرفت تمام آثار به صورت مجازی دریافت و تمام آثار داوری شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز اختتامیه بیستمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری به صورت مجازی برگزار شد گفت: امروز تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری از قاب شبکه آموزش پخش می‌شود.

بالاترین مقام یک کشور یک سوال را مطرح می‌کند این یعنی موضوع نظام تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است

وی درباره اهداف پرسش مهر ریاست جمهوری گفت: بالاترین مقام یک کشور یک سوال را مطرح می‌کند این یعنی موضوع نظام تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است. ریاست جمهور تمام جامعه را با طرح یک سوال متوجه یک مسئله و چالش مهم می‌کند. ایجاد روحیه پرسشگری، تحقیق و تفحص در جامعه مخاطب یکی از اهداف این دوره است این جریان فرهنگی زمینه رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان را ایجاد می‌کند.

کاظمی عنوان کرد که از بین 2 میلیون و 600 هزار نفر شرکت کننده در این دوره حدود 250 نفر معلم و دانش‌آموز در 25 رشته انتخاب کردیم و امروز نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند. فعالیت‌های فرهنگی دستاوردهای ملموس و نامحسوسی دارند؛ بخش محسوس به جامعه‌ای برمی‌گردد که در این فرایند شرکت می‌کنند. در بخش دیگر نیز اثر روحی روانی در جامعه ایجاد می‌شود و تغییرات فرهنگی در فضای عمومی جامعه را به دنبال دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد که هرچه سرمایه گذاری و توجه بیشتر داشته باشیم اثرات بیشتر تربیتی را برای افراد شرکت کننده در اختیار خواهیم داشت. فردا مهم ترین رخداد، پرسش مهر ریاست جمهوری است، ما منتظر هستیم تا ببینیم سوال، ناظر به چه مساله‌ای است اما حدس می‌زنیم بیشتر پیرامون موضوع کرونا باشد. لذا آمادگی داریم تا فرایند آغاز بیست و دومین دوره پرسش مهر را آغاز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار