علت تعویق کنکور سراسری از زبان وزیر بهداشت

تهران (پانا) - وزیر بهداشت درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون های دکتری و ارشد و همچنین علت تعویق برگزاری کنکور سراسری توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
علت تعویق کنکور سراسری از زبان وزیر بهداشت

سعید نمکی درباره برگزاری کنکور سراسری گفت: کنکور سراسری باید در موقع مقرر که در ستاد ملی کرونا قید و تصویب شده بود، برگزار می شد، اما در آنجا هم گفته بودیم که شیوه نامه ها و استانداردها را کمی سخت تر خواهیم گرفت.

وی با اشاره به برگزاری کنکور ارشد و دکتری نیز گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با حداقل شکست پروتکل ها و شیوه نامه های ابلاغی برگزار شد. ما از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد خیلی راضی بودیم البته در آنجا هم مواردی از مشکلات و نارسایی ها داشتیم اما بسیار اندک بود؛ به طوری که از ۴۵۰ تا عکسی که از ۵۳۰۰ مراقبی که در کنکور ارشد گذاشته بودم و دریافت کردم، به جز چهار پنج مورد، مابقی موارد فوق العاده خوب بود.

وزیر بهداشت افزود: قرار بود ما با همین الگو کنکور آزمون سراسری را هم برگزار کنیم منتهی در آنجا گفته بودیم که شیوه نامه ها واستانداردها را کمی سخت‌تر خواهیم گرفت زیرا اگر فاصله بین دو نفر در کارشناسی ارشد را یک متر و ۶۰ در نظر می‌گیریم به دلیل این است که آنها به بلوغ بیشتری از تفکر بهداشتی رسیده‌اند. قطعا یک دختر بچه یا پسر بچه که از دبیرستان می‌رود و می‌نشیند پشت آن صندلی، رعایت شیوه‌نامه‌ها برایش سخت تر است؛ به خصوص در استان‌هایی که هوا گرم‌تر است. فاصله‌ها باید به کونه‌ای گرفته شود که هیچ نوجوانی در اثر ورود به جلسه امتحان کنکور سراسری دچار گرفتاری نشود. همه‌ این بچه‌ها بچه‌های خود ما هستند و نمی‌توانیم نسبت به سلامتشان بی‌تفاوت باشیم.

نمکی تاکید کرد: برای اطمینان بخشی به خانواده‌ها شیوه‌نامه‌ها را سخت‌تر کرده‌ایم. دیروز در جلسه‌ای با اعضای محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش پرسیدیم چقدر بضاعت برای اجرای پروتکل‌ها وجود دارد که اعلام کردند اگر فاصله‌ها را کمتر کنید امکان اجرایش وجود خواهد داشت که اعلام کردیم ما از پروتکل‌هایمان عدول نخواهیم کرد؛ زیرا عدول از پروتکل‌ها یعنی رضایت دادن به آلودگی یک فرزند این سرزمین که زیر بار آن نخواهیم رفت. عزیزان ما در مجلس شورای اسلامی نیز از همین تفکر حمایت کردند؛ البته عزیزان وزارت علوم هم قصد شکست پروتکل‌ها را نداشتند و بحث شان این بود که مدت تعیین شده برایشان کافی نیست و اگر قرار باشد پروتکل‌ها اجرا شود، ضرورت دارد که یک ماه کنکور را به تعویق بیندازیم. پیشنهاد وزیر علوم کتبا دریافت شد و قرار شد به شکل اضطراری امروز در ستاد ملی مطرح شود و تصمیم‌گیری را به ملت شریف ایران اعلام کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قرار نیست کنکور اصلا برگزار نشود، گفت: اینکه این کنکور احتمالا با یک ماه تاخیر انجام شود بحثی است که وزیر علوم اعلام کردند و باید در مورد آن تصمیم گرفت اما، آنچه که باید بدانید مطلقا اتفاق نخواهد افتاد این است که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت و به عنوان دستگاهی که همواره سعی کرده با مردم با صداقت و شرافت و یکرنگی صحبت کند، ما هرگز اجازه شکست هیچ پروتکلی را نخواهیم داد و به عنوان امین مردم این سرزمین حتی اگر شب آخر احساس کنیم قرار است پروتکلی شکسته شود و جان فرزندی از فرزندان این سرزمین به خطر بیفتد اجازه برگزاری کنکور را نخواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار