حسینی خبر داد:

فعالیت بیش از 20 هزار نیرو در 2 هزار و 200 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان؛ از امروز

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از حضور بیش از 20 هزار نیرو در 2 هزار و 200 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود خبر داد که از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 20 هزار نیرو در 2 هزار و 200 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان؛ از امروز

سیدجواد حسینی در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان که صبح امروز در مدرسه استثنایی ساریخانی منطقه ۵ برگزار شد با بیان اینکه از امروز بیش از ۲۰ هزار نیرو در ۲ هزار و 200 پایگاه سنجش کار خود را آغاز می‌کنند گفت: «قرار است در این طرح بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز بدو ورود و پیش دبستانی سنجش شوند.»

وی افزود: «ما در مقابل این سوال قرار گرفتیم که چرا برنامه سنجش را باید اجرا کنیم؟ من یک گزارشی ارائه می‌کنم و به این سوال پاسخ می‌دهم. ما الزام داریم مطابق اسناد بالادستی، اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی و قانون برنامه ۵ ساله که طرح سنجش را در بعد سلامت و آمادگی تحصیلی انجام دهیم.»

حسینی ادامه داد: «باید تلاش کنیم بتوانیم یک آموزش و پرورش کیفی داشته باشیم. ارتقای کیفیت و عدالت دو جوهره اساسی سند تحول بنیادین برای ارتقای کیفیت تحصیلی و جلوگیری از افت تحصیلی این طرح موثر است چراکه ما در ۷ گروه بچه‌ها را شناسایی می‌کنیم و جایدهی مناسبی از آنان خواهیم داشت.»

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «در سال گذشته ۵.۲ درصد دانش‌آموز پیش دبستانی و ۶.۲ درصد دانش‌آموز بدو ورود به دبستان را شناسایی کردیم. سواد خانواده‌ها نیز در این موضوع مهم است سال گذشته ۳.۴ درصد پدران و ۴.۴ درصد مادران بیسواد بودند که برایشان باید آموزش مکمل برگزار کنیم‌. همچنین حفط ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری مهم است ما در این طرح ارزیابی و شناسایی دانش‌‌آموز را داریم.»

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به تهیه شناسنامه سلامت و پیشگیری از بیماری به عنوان هدف این طرح اشاره کرد و گفت: «چاقی شدید ۵.۵ درصد، لاغری شدید ۱.۴ درصد، کوتاهی قد ۰.۳ درصد و نسبت خویشاوندی و ازدواج فامیلی ۲۲.۸ درصد در سال گذشته از طریق این طرح مشخص شد.»

حسینی ادامه داد: «شناسایی، تشخیص به موقع و جایدهی مناسب دانش‌آموزان در مدارس همراه آموزش و پرورش با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. باید همه دانش‌آموزان را شناسایی کنیم و پوشش و مداخلات بهنگام داشته باشیم. ما با راهنمایی وزیر آموزش و پرورش در کنار ۲۵ بسته تحولی یک بسته مداخله بهنگام و انطباقی تهیه کردیم.»

وی با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت در سال ۷۳ آغاز شد و در سال گذشته ۹۷ درصد پوشش و امسال پوشش ۹۹ درصدی را هدف گذاری کرده است گفت: «در سال ۹۴ علاوه بر بدو ورودی‌ها پیش دبستانی‌ها نیز در این طرح قرار گرفتند و امسال پوشش آنان را به ۵۵ درصد افزایش دادیم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «مداخلات بهنگام پیش دبستانی‌ها در آموزش و پرورش استثنایی اجباری و زودهنگام است. ۶۳۷ دانش‌آموز پیش دبستانی زیر ۲ سال داریم که با همکاری وزارت بهداشت و بهزیستی نتایج غربالگری را استفاده می‌کنیم تا مداخله بهنگام داشته باشیم. ما در بسته تحولی افزایش ۸ درصدی پوشش و ۱۵ درصدی خدمات توانبخشی را داریم.»

حسینی در پایان گفت: «در سازمان پایگاه جامع آزمون‌ها را راه‌اندازی کردیم چراکه باید برای به طور مثال ۷۰ هزار دانش‌آموز دیرآموز که در سال گذشته شناسایی شدند مداخلات ویژه داشته باشیم. تاکنون ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای ضدعفونی کردن مدارس و تجهیز وسایل اختصاص پیدا کرده است ما همچنین ۱۳ اقدام زیست بوم در دوران کرونا داشتیم که در حال انجام است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار