رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

امضای تفاهم‌نامه با سازمان بورس منجر به بهبود فضای کسب و کار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بازار سرمایه، مطمئن‌ترین بخش برای تامین سرمایه بخش تولید است، گفت: بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان بورس و اوراق بهادار منعقد می‌کنیم که در جهت تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم می‌تواند موثر باشد و منجر به بهبود فضای کسب کار شود.

کد مطلب: ۱۰۹۳۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه با سازمان بورس منجر به بهبود فضای کسب و کار می‌شود

به گزارش ایسنا، ذبیح الله خداییان در آیین امضاء تفاهم نامه مشترک بین سازمان ثبت اسناد و سازمان بورس و اوراق بهادار با گرامیداشت دهه کرامت و هفته قوه قضاییه، گفت: ما در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید و در اجرای تاکیدات رئیس محترم قوه قضاییه که یکی از محورهای تحول، حمایت از اقتصاد مقاومتی است خود را موظف می‌دانیم با هر دستگاهی که در عرصه اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید فعالیت می‌کند، نهایت همکاری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه، مطمئن‌ترین بخش برای تامین سرمایه بخش تولید است، گفت: بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای را منعقد می‌کنیم که در جهت تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم می‌تواند موثر باشد و منجر به بهبود فضای کسب کار شود.

خدائیان با اشاره به موادی از تفاهم‌نامه، گفت: ما از قبل با سازمان بورس همکاری داشتیم اما بیشتر این همکاری به شکل ینتی و دستی بوده است و طبیعتا آن‌جایی که امکان دارد کاری را با فناوری‌های نوین ارائه دهیم، این کار هم موجب تسریع امور هم کاهش هزینه‌ها و هم مبارزه با فساد می‌شود.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه از این به بعد تمام استعلامات بین دو سازمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: ما بیش از ۱۶۰ فعالیت مشترک با سازمان بورس و اوراق بهادار داریم که نیاز به استعلام دارند و این الکترونیکی شدن امور موجب می‌شود کسانی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند کارشان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی با بیان این‌که یکی از اقداماتی که با امضای تفاهم‌نامه محقق می‌شود، ایجاد پنجره واحد بین دو سازمان است که مردم بدون مراجعه به این سازمان‌ها کارشان انجام شود، گفت: تمامی اموری که باید دو سازمان ارائه بدهند با امضای تفاهم‌نامه در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌شود.

خدائیان ادامه داد: در شرکت‌هایی که با بازار سرمایه ارتباط دارند تهداد سهام داران زیاد است و ممکن است نیاز به تشکیل مجمع عمومی باشد که با امضای این تفاهم‌نامه زمینه برگزاری مجمع عمومی الکترونیکی فراهم می‌شود.

معاون قوه قضائیه در پایان با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه در نهایت موجب تسریع در کار کسانی می‌شود که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند و فضای کسب و کار را بهبود می‌بخشد به همکاران خود در سازمان ثبت اسناد توصیه کرد که با دستگاه‌هایی که در زمینه اقتصاد جامعه فعالیت دارند و می‌توانند به رشد تولید خدمت کنند بیش از پیش همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار