برگزاری هم اندیشی گفتگوی بین نسلی، با حضور بانوان و صاحب نظران تعلیم و تربیت

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد در راستای اجرای طرح تقویت مهارت های گفتگو، از سال 97 تاکنون بیش از دو هزار و 500 دانش آموز و همچنین بیش از 1200 نفر از اولیای آنها در این طرح شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هم اندیشی گفتگوی بین نسلی، با حضور بانوان و صاحب نظران تعلیم و تربیت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای در جلسه هم اندیشی راهکارهایی برای رفع گسست بین نسلی با اشاره به وجود اختلاف بین نسلی در جوامع اظهار کرد: برخی از این تفاوتها ناشی از اختلاف سنی بین فرزندان و والدین و بعضی هم از اختلاف تحصیلات و شرایط زمانه ناشی می شود.

وی با اشاره به برخی تفاوت های نسل امروز با دیروز خاطرنشان کرد: ارتقای ظرفیت دانایی در نسل امروز و تأثیر آن در سطح درآمد، مالکیت و سن ازدواج برخی از این تمایزهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با برشمردن برخی برنامه های آموزش و پرورش در کاهش فاصله های بین نسلی اظهار کرد: از سال 97 تاکنون 2 هزار و 574 دانش آموز و 1 هزار و 289 اولیا در طرح ملی تقویت مهارت های گفتگو شرکت کردند.

جهان آرای با اشاره به برخی آسیب های ناشی از بلوغ زودرس و ازدواج دیرهنگام خاطرنشان کرد: مسئولان باید زمینه زیست عزتمندانه و شاد را برای دختران و پسران فراهم کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به برخی برنامه های در حال اجرای معاونت بانوان و امور خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، لایحه ممنوعیت ازدواج کودک همسری و افزایش مشارکت دختران در فعالیت های مدنی از جمله مهم ترین این برنامه هاست.

زهرا یعقوب نژاد با اذعان به نقش بی بدیل معلمان و مدیران مدارس در ارتقا و کاهش فاصله های بین نسلی دانش آموزان با خانواده ها خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و تربیتی با حضور دانش آموزان، اولیا، مربیان و مشاوران تربیتی نقش مهمی در مفاهمه بیشتر و افزایش ضریب گفتگوهای سازنده والدین با فرزندانشان خواهد داشت.

وی از مسئولان و مدیران مدارس خواست برنامه های ابتکاری و پیشنهادات خود را به اداره امور بانوان و خانواده استانداری ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار