مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه خبر داد:

نصب تجهیزات گندزدایی در نقطه صفر مرزی میرجاوه با بازگشایی مرز پاکستان

زاهدان (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه خبر داد با نصب تجهیزات مخصوص در نقطه صفر مرزی میرجاوه کلیه خودروها و قطارهای ورودی و خروجی جهت پیشگیری از انتقال ویروس، گندزدایی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نصب تجهیزات گندزدایی در نقطه صفر مرزی میرجاوه با بازگشایی مرز پاکستان

به گزارش اداره بهداشت و درمان میرجاوه، مصطفی احمدی مقدم اظهار کرد: با بازگشایی رسمی مرز پاکستان از 24 اردیبهشت ماه سال جاری و ضرورت مراقبت های بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال ویروس در دو سوی مرز، جهت گندزدایی و ضد عفونی تمامی قطارهای باری و خودروهای ترانزیتی ورودی و خروجی برنامه ریزی های لازم انجام شد.

او ادامه داد: پس از بازگشایی مرز در سال جاری، ۸۸۴ دستگاه خودروی ترانزیت از کشور خارج شده اند که علاوه بر غربالگری، معاینه، تب سنجی و ارائه آموزش های بهداشتی جهت رانندگان گواهی سلامت نیز صادر شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه تصریح کرد: در این مدت ۷۴۹ دستگاه خودروی ترانزیت نیز به کشور وارد شده اند که در بدو ورود، برای رانندگان تب سنجی و بررسی علائم بیماری، صورت می پذیرد.

او اضافه کرد: تمامی رانندگان و مسافرین ورودی و خروجی بر اساس نظام مراقبت سندرومیک مورد غربالگری، بیماریابی و تب سنجی قرار می گیرند.

احمدی همچنین تاکید کرد: در صورتی که فردی مشکوک به ابتلاء به یکی از انواع بیماری های واگیر باشد ضمن جلوگیری از ورود به کشور، اقدامات تشخیصی و درمانی مورد نیاز، برای وی انجام خواهد شد.

او در پایان تصریح کرد: در این مدت کلیه سالن ها و کوریدورها روزانه در دو نوبت و در مجموع مساحتی بیش از ۶۸۴۰۰۰ متر مربع با مصرف بیش از ۳۴۲ لیتر ماده ضدعفونی سطوح، گندزدایی شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار