مردمی که کرونا را به شوخی گرفته اند

لرستان (پانا) - دل انگیزشدن هوا، آمدن بهار و تابسنان، خسته شدن مردم از قرنطینه خانگی به ویژه جوانان و نوجوانان و گودکان موجب شده تا برخی از مردم کرونا را به شوخی بگیرند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مردمی که کرونا را به شوخی گرفته اند

این روزها که لرستان کانون کرونا شده و اغلب شهرهای استان از جمله بروجرد در وضعیت بحران و هشدار قرار گرفته که متاسفانه در سطح شهر مشاهده میشود که برخی افراد بازگشاییها را به منزله پایان کرونا تلقی کرده اند.

مشاهده بازی کودکان در پارکها و کوچهها به ویژه در محلات جنوب شهر و بی تفاوتی والدین آنها از خطر ویروس کرونا دردیست که قطعا کادر درمانی با دیدن این صحنه ها نگران و مضطرب می شوند.

باید پذیرفت کوچه های پر از کرونا امروز جایی برای بازی فوتبال و گل کوچیک و دوچرخه سواری کودکان و نوجوانان نیست و اگر چه بازگشایی بسیاری از صنوف انجام شده و برخی امتحانات حضوری برگزار شده اما هیچ کدام توجیهی زیبا برای پایان کرونا نیست و به اعتقاد بسیاری از پزشکان حتی سازمان بهداشت جهانی کرونا همچنان میهمان خانه ماست.

چه زود بی آنکه مسوولان بهداشت و درمان اوضاع را سفید اعلام کنند خود وضعیت را سفید دانسته و با حذف ماسک و دستکش و از سرگیری زندگی قبل از کرونا خطر را ندانسته به جان می خریم.

بیخیالی بسیاری از مردم از حضوردر بازار و خیابان، شنیدن صدای کارناول ماشین عروس و برگزاری آیین های تشییع جنازه حتی برپایی مراسم ختم در مساجد همه نشان از شادمانی کرونا و افزایش امار مبتلایان به این ویروس است.

باید قبول کرد درحالی که کرونا هر روز قربانی میگیرد بازگشا یی اغلب اماکن و بازار به معنای آن نیست که خطراتی که وجود داشته کاهش پیدا کرده بلکه به توسعه رییس جمهور به معنای این است که باید کارهای روزانه تا جایی که امکان پذیر است با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دهیم،

نشانه گیری کرونا به سمت کودکان

کرونا که ابتدا میهمان ما شد کاری به کودکان نداشت اما با ماندگاری طولانی مدت آن تحقیقات نشان داد که کودکان از خطر کرونا در امان نیستند و مرگ کودک ۱۰ساله هرمزگانی بار دیگر ذهنها را به سمت همه گیری کرونا درهمه سنین جلب کرد.

ابتدا علت عدم ابتلا کودکان به کرونا مقاوم بودن سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری واگیر بویژه کووید ۱۹ بود، لذا بسیاری از خانواده ها هم نسبت به این موضوع اهمیت نمی داده و در روزهای کرونایی در هرمحفل ومجلسی کودکان خود را به همراه می آورند.

یک پزشک متخصص کودکان گفت: باید والدین ابتلای کرونا در کودکان را جدی بگیرید و تا حدامکان کودکان را از منزل خارج نکرده و در صورت بیرون بردن فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر کامران سبزیان گفت: ابتدا تصور می شد ویروس کرونا در کودکان تاثیر چندانی ندارد، اما گذشت زمان و آمارها نشان داد که ویروس در حال تغییر شکل است و نحوه مبتلا شدن افراد را نیز تغییر داده است.

وی افزود: به واسطه تماس بیشتری که کودکان با محیط اطراف و اجسام دارند، والدین باید نقش کودکان در شیوع و کنترل این بیماری را بیشتر و مهمتر از قبل در نظر بگیرند زیرا بیماری کووید ۱۹ سن وجنس نمی شناسد.

راه حل مبارزه با کرونا، آگاهی، فاصله اجتماعی

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: راه حل مبارزه با کرونا آگاهی، مشارکت، همبستگی است

دکتر محمد کاکاوند افزود: در بروجرد از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز و خطرناکی هستیم لذا راه حل مبارزه با کرونا، آگاهی، رعایت فاصله اجتماعی و تداوم قرنطینه خانگی است.

وی افزود: قدرت سرایت ویروس بسیار زیاد و کشنده است، کارکنان درمانی تحت فشار و خسته هستند، درمان شناخته شده ای هم برای این ویروس وجود ندارد پس همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا این شرایط سخت را با کمترین تلفات پشت سر بگذاریم.

یک پرستار بروجردی گفت: مهمترین اقدامی که همه می توانیم انجام دهیم و راه مشارکت همگانی این است که جز برای کارهای ضروری از خانه خارج نشویم و در صورت ضرورت به خروج از منزل، حتما از ماسک استفاده کنیم.

کرونا تمام‌ نشده است

مریم بتروند افزود: خیلی از مردم فکر می کنند کرونا تمام شده؛ در صورتیکه خیلی جاها وضعیت بدتر شده وضعیت کنونی به دلیل ابن است که مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمیکنند و بدون ماسک بیرون می روند.

وی تاکید کرد: کادر درمان فشار فراوانی تحمل می کنند و باید با رعایت پروتکل های لازم وظیفه انسانی خود را در مبارزه با کرونا و حمایت کادر درمان انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار