مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

اختصاص 520 میلیارد ریال برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان وبلوچستان

زاهدان(پانا) - مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تخصیص داده شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 520 میلیارد ریال برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان وبلوچستان

جعفر زربافتی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۳ هزار و۵۰۰ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری تخصیص داده شده است.

او ادامه داد: علاوه بر این، تجهیز ۴۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال حاضر اجراست.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: طی سال گذشته با صرف بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال، ۵ هزار و ۲۵۰ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری در سطح استان اجرا شده که این سطح اجرا شده افزایش سه برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

او با اشاره به پروژه‌های افتتاحیه این مدیریت در ایام هفته جهاد کشاورزی افزود:در هفته جهاد کشاورزی امسال با صرف بیش از ۱۵میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال ۹۶ پروژه آب و خاکی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

زربافتی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۳پروژه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، ۱۹مورد احداث کانال آبیاری عمومی و پوشش انهار، احداث ۶مورد استخر ذخیره آب، حفر و تجهیز ۴۱حلقه چاهک کشاورزی، مرمت و بازسازی ۱۳رشته قنات، ۳مورد پروزه انتقال آب بالوله به اراضی کشاورزی ویک مورد احداث جاده دسترسی به مزارع است که ۱۵۶۴خانوار روستایی از مزایای آن بهرمند شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار