در گفت‌وگو با پانا

فریبرز عسگری: کسب مدال المپیک عزم ملی می‌خواهد

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی تکواندو ایران لازمه اصلی برای کسب مدال در المپیک 2020 توکیو را حمایت از ملی‌پوشان و بیشتر شدن انگیزه ملی‌پوشان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فریبرز عسگری: کسب مدال المپیک عزم ملی می‌خواهد

فریبرز عسگری در گفت‌وگو با پانا درباره شرایط تمرینی و آمادگی ملی‌پوشان تکواندو ایران با تعطیلات طولانی مدت به علت شیوع کرونا ویروس گفت: همه دنیا درگیر شرایط کرونایی است و به همین علت وضعیت تمرین بچه‌ها قطعاً در شرایط خوبی نیست و با تمرینات ایده‌آلی که در اردو پیگیری می‌شود متفاوت است که چاره‌ای نیست و مجبور هستیم با آن کنار بیاییم.

وی به تمرینات آنلاین اشاره کرد و گفت: تمرین آنلاین به طور کامل برگزار شده است و با بچه‌ها در ارتباط هستیم و تمرینات را پیگیری می‌کنیم و فقط می‌خواهیم آمادگی بچه‌ها را حفظ کنیم تا از استانداردها به دور نباشند.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره عدم صدور مجوز برای آغاز تمرینات گفت: حضور بچه‌ها در اردو خیلی امن‌تر است تا اینکه بدون هیچ نظارتی از طرف فدراسیون هر کدام در شهرهای خود باشند. ما با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حد تمرینات آمادگی جسمانی که وزارت ورزش مجوزش را داده است کار را انجام داده‌ایم تا آمادگی جسمانی ورزشکاران حفظ شود اما در بحث درگیری فیزیکی نمی‌رویم که بخواهد مشکلی ایجاد کند و هر وقت که اعلام کردند، تمرینات فنی را دنبال می‌کنیم.

عسگری درباره شانس تکواندو ایران برای کسب مدال در المپیک توکیو گفت: گرفتن مدال عزم ملی می‌خواهد و به من و تکواندوکار برنمی‌گردد. اگر فدراسیون تکواندو، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و همه عوامل مسئول دست‌به‌دست بدهند و شرایط فراهم شود، بچه‌ها می‌توانند بدون داشتن دغدغه تمرین کنند. ما هم تلاش می‌کنیم تا بچه‌ها را به آمادگی مطلوب برسانیم که ان‌شالله در مسابقات انتظاراتی که خواسته به حق مردم است، برآورده شود.

وی در ادامه درباره فرزان عاشورزاده و افت رنکینگ این تکواندوکار گفت: فرزان یکی از تکواندوکارهای فنی و فوق‌العاده خوب ماست. من اعتقاد دارم جا دارد که بتواند به مدال‌های خوش‌رنگ دست پیدا کند. بعد از المپیک ریو باید تغییر وزن می‌داد که این کار را نکرد، این وزن کم کردن‌های کم‌کم به او لطمه می‌زد و در حالی که شایستگی‌اش را داشت نتوانست در مسابقات نتایج لازم را کسب کند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان گفت: به نظر من فرزان باید کاری را که این 8 ماه اخیر کرد را ادامه دهد. یعنی در مسابقاتی که لیگ و تورنمنت‌های آسیایی و جهانی را در وزن63 کیلو بازی کند و برای بازی‌های المپیک به فکر وزن 68 کیلو باشد، به این شیوه می‌تواند موفق‌تر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار