۱۱هزار و ۶۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در گیلان ساخته می شود

رشت ( پانا) - استاندار گیلان اعلام کرد ساخت ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تعهدات استان برای طرح اقدام ملی مسکن است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۱هزار و ۶۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در گیلان ساخته می شود

به گزارش ایرنا، ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم ها در بخش های مختلف و فشار اقتصادی بر مردم افزود: یکی از تبعات تحریم ها، نابسامانی های بازار مسکن است که آسیب و چالش جدی برای بسیاری از مردم ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا، دولت طرح اقدام ملی مسکن را در کشور پیش بینی کرده که ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در تعهدات استان است.

وی اظهار کرد: تامین زمین صورت گرفته و حدود دو هزار واحد تسهیلات مسکن یکم، و چهار هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر رشت است و بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در قالب طرح اقدام ملی در فاز ۲ برای رشت پیش بینی شده است.

زارع با تاکید بر ضرورت اهتمام ویژه برای استفاده از ظرفیت های متعدد قانونی جهت تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا این واحدهای باقی مانده در کوتاهترین زمان ممکن تکمیل و به متقاضیان و بهره برداران واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از طولانی شدن تکمیل مسکن های مهر باقی مانده مربوط به تعهدات شرکت های تعاونیست، گفت: انتظار داریم بانک مسکن و دستگاههای اجرایی تمام تلاش خود را انجام بدهند.

زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم تغییر رویکرد در کشاورزی ادامه داد: باید به سمت آبیاری و کشت های نوین حرکت کنیم که این امر فقط از طریق گلخانه ها صورت می گیرد.

استاندار گیلان یکی از محورهای توسعه گیلان را گردشگری خواند و گفت: در همین راستا باید برای ارجاع برنامه های دیگر توسعه ای سیما و اقلیم استان مورد توجه قرار بگیرد.

۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در قالب طرح «اقدام ملی تولید وعرضه مسکن»ساخته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار