چین اتهام بهره‌جویی از کرونا را "نامعقول" دانست

تهران (پانا )- یک سخنگوی ارشد دولت چین اظهار کرد، باور به اینکه چین با کمک به دیگر کشورها در زمینه مقابله با کرونا در حال رقابت برای رهبری جهانی است، کوته‌فکرانه و نامعقول است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
چین اتهام بهره‌جویی از کرونا را "نامعقول" دانست

به گزارش ایسنا، سخنگوی نهاد مشاوره‌ای موسوم به "کنفرانس مشاوره‌ای سیاسی خلق چین" امروز (چهارشنبه) اظهار کرد، این ایده که چین با کمک به کشورهای دیگر برای مقابله با کرونا در حال رقابت بر سر رهبری جهانی است، دیدگاهی نامعقول و کوته‌فکرانه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گوئو ویمین، سخنگوی این نهاد، این اظهارات را در کنفرانسی خبری در آستانه نشست پارلمانی سالانه این کشور بیان کرد.

کشورهایی مثل آمریکا از سازمان بهداشت جهانی و چین انتقاد کرده‌اند و می‌گویند این سازمان برای اعلام وضعیت اضطراری دیر اقدام کرده است. دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا سازمان بهداشت جهانی را بازیچه دست چین خوانده و خواستار برکناری تدروس گبریسیوس مدیر این سازمان شده است.

ترامپ چین را به تلاش برای پنهانکاری درباره شیوع ویروس متهم کرده - اتهامی که پکن رد می‌کند - و گفته که سازمان بهداشت جهانی پکن را پاسخگو نکرده است. برخی از منتقدان هم بر این باورند که چین از بحران کرونا و کمک به دیگر کشورها استفاده می‌کند تا برای رهبری جهانی رقابت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار