معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار اسلامشهر:

ضرورت توجه به جذب واقعی افراد بیکار و جوانان درمحیط کسب و کار

اسلامشهر(پانا) - جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسلامشهر با حضور معاون کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار اسلامشهر در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به جذب واقعی افراد بیکار و جوانان درمحیط کسب و کار

در این جلسه، مصطفی زینت بخش معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار اسلامشهر، در سخنانی با گرامی داشت ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از کسب رتبه دوم شهرستان اسلامشهر در سامانه اشتغال استان تهران (رصد)در سال 97 و رتبه نخست در سال 98 خبر داد و اظهار کرد: کسب رتبه های برتر آماری بسیار خوب است، اما باید ببینیم در محیط واقعی کسب و کار افراد بیکار و جذب جوانان در چه حدی موفق بودیم.

او در ادامه افزود: امسال با توجه به نامگذاری رهبری به نام جهش تولید، می بایست به عنوان سال آلارم و هشدار بدانیم و با توجه به زیر ساخت ها و ظرفیت های بالای شهرستان اسلامشهر در راستای اشتغال و ثبت در سامانه رصد تلاش بیشتری داشته باشیم.

او بیان کرد: در سال 98، طرحهای بسیار مهمی در اسلامشهر از جمله، اشتغال روستاییان و روستای بدون بیکار اشاره کرد و افزود: در سال جدید هم در صورت همکاری کلیه دستگاه ها و تخصیص بودجه های مربوط، دهکده سفال شمس آباد را در محل کوره های متروکه با ظرفیت های گردشگری و برخورداری از مجموعه های تفریحی، مراکز اقامتی و...احداث خواهیم کرد.

زینت بخش تصریح کرد: طرح این دهکده سفال از دو نمونه جهانی آن در ویتنام و کره جنوبی و نمونه های داخلی، لاله جین همدان، تنکابن و قرچک گرفته شده است.

در بخش دیگری از این جلسه مسئولین ادرات تأمین اجتماعی چهاردانگه و اسلامشهر، صنعت و معدن و کار و تعاون و رفاه اسلامشهر به بیان عملکرد خود در شرایط کرونا ویروس و برنامه های سال 99 پرداختند که اهم موضوعات مطروحه عبارت بودند از: بخشودگی جرایم 300 کارگاه، تقسیط بدهی های سالهای گذشته، پرداخت بیمه بیکاری، بیمه هنرجویان واحدهای فنی و حرفه ای، اشتغال زایی و ثبت اطلاعات 7000 نفر در سامانه رصد، اخراج نشدن کارگران به دلیل کرونا ویروس و ثبت اطلاعات 13 کسب و کار آسیب دیده از کرونا ویروس.

در این جلسه از مسئولین ادارات و ارگانها واعضای ستاد سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان اسلامشهر با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار