راه اندازی 5 مرکز نمونه برداری سرپایی ویروس کرونا دراستان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه‌اندازی پنج مرکز نمونه‌برداری سرپایی ویروس کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی 5 مرکز نمونه برداری سرپایی ویروس کرونا دراستان اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، بابک نخستین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۲ مرکز در شهرستان اردبیل، یک مرکز در مشگین‌شهر، یک مرکز در پارس‌آباد و یک مرکز در گرمی مغان جهت اجرایی کردن ۷ گام اجرایی مرکز بهداشت استان برای مهار اپیدمی و کنترل بیماری کرونا راه‌اندازی شده است.

او افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مراکز نمونه‌برداری که با استقرار پزشک، پرستار، کارشناس آزمایشگاه و مراقب سلامت صورت گرفته، نمونه‌برداری از موارد ارجاع داده شده افراد در تماس نزدیک با بیماران مثبت قطعی بیماری توسط مراقبان سلامت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه نمونه‌برداری از افراد در تماس با فرد مبتلا که علایم مشکوک دارند، طبق مقررات خاص انجام خواهد شد افزود: انتظار می‌رود پرسنل بهداشتی در شهرستان‌ها همانطور که آموزش‌های لازم را دریافت کردند طبق دستورالعمل ارسالی با نهایت دقت موارد در تماس با بیمار مثبت قطعی را با پیگیری مستمر شناسایی و به این مراکز ارجاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار