اولین اقدام فراکسیون «گام دوم» تحقق اقتصاد قوی است

شهرکرد(پانا) - منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان از تاسیس فراکسیون گام دوم در مجلس خبر داد و گفت اولین حرکت این فراکسیون تمرکز برای رهایی از اقتصاد ضعیف و رسیدن به اقتصادی پرتحرک، مردمی و دانش بنیان است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین اقدام فراکسیون «گام دوم» تحقق اقتصاد قوی است

به گزارش فارس، احمد راستینه، با اشاره به اهداف مورد نظر از تاسیس فراکسیون "گام دوم" توسط تعدادی از منتخبان مجلس یازدهم، گفت: یکی از مباحث مهم در بحث جهت‌گیری و هدف‌گذاری برای آینده انقلاب اسلامی تمرکز بر سندهای راهبردی نظام جمهوری اسلامی است.

منتخب شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان ادامه داد: بیانیه گام دوم که از سمت مقام معظم رهبری ابلاغ شد، یک سند راهبردی جامع، و کاملا مترقی است که هم کلیت جامعه اسلامی ایران را در برمی‌گیرد و هم منطقه غرب آسیا را تشریح کرده و وضعیت آینده جهان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی را تبیین می‌کند.

راستینه افزود: به عبارتی بیانیه گام دوم فهرست منسجم، دقیق و تعریف شده‌ای از موضوعات اصلی و مسائل اساسی انقلاب اسلامی در یک نوشته پیوسته از گذشته تا آینده پیش روی ما قرار داده و نظام اولویت‌ها را مشخص کرده است.

وی توضیح داد: فراکسیون گام دوم در جهت پیشبرد اهداف و توصیه‌های بیانیه گام دوم با توجه به محدودیت امکانات و فرصت‌ها و نیازها و مشکلات گسترده و اساسی ملت ایران تشکیل شد.

این عضو هیئت مؤسس فراکسیون گام دوم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر اولویت‌ها درست تشخیص داده نشود، دچار خطا و هدر رفت منابع خواهیم شد، بنابراین در این بیانیه، مبنا و اولویت فعالیت‌ها مشخص شده زیرا در دل این سند راهبردی آسیب‌شناسی عمیق و خودانتقادی انقلابی وجود دارد که نشان می‌دهد چه مشکلاتی در مسیر پیشرفت انقلاب وجود دارد و راه برون‌رفت از این مشکلات چیست.

وی اضافه کرد: بنده و تعدادی از جوانان راه یافته به مجلس جلسات مبسوطی در خصوص پاسخ گویی به مشکلات و نیازهای جامعه از طریق پیروی از یک روش و یک راهبرد جامع و کامل داشتیم که اساس کار مشخص شود و در همین راستا فراکسیون گام دوم را با تمرکز بر عملیاتی کردن راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب با احترام به نمایندگان دوره‌های قبلی و پیشکسوتان حاضر در صحنه تشکیل دادیم تا اذهان و اندیشه‌ها را با تمرکز بر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت دهد.

راستینه در خصوص اهداف این فراکسیون اظهار کرد:

همه عزم فراکسیون گام دوم مجلس شورای اسلامی بر این است که با تمرکز برای رهایی از اقتصاد ضعیف و وابسته به یک اقتصاد پویا، پرتحرک، مردمی و دانش بنیان با استفاده از ظرفیت‌های اقشار مختلف مردم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب راهکارهای اساسی وجود دارد که تا الان به آن توجه نشده توضیح داد: ما به عنوان نمایندگان آینده در مجلس موظفیم در عرصه قانون‌گذاری و نظارت به گونه‌ای عمل کنیم که جریان انقلابی در توده‌های مردم تقویت شده و خسارت‌هایی که در گام اول ایجاد شد، جبران و اصلاح شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اولین حرکت این فراکسیون چه خواهد بود، گفت: مهمترین اولویت فعالیت این فراکسیون، تمرکز بر عبور از اقتصاد تک محصولی، اصلاح نظام بودجه‌ریزی، حرکت به سوی بودجه عملیاتی، شفافیت قانونگذاری و تمرکز بر از بین بردن خلاءهای فسادآور اقتصادی است که همه این برنامه‌ها با محوریت حمایت از طبقات مستضعف جامعه طراحی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار