تاکید ظریف و گوترش بر ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم یمن

تهران (پانا) - دبیر کل سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر لزوم باز شدن و امنیت مرزها و بنادر یمن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن به ویژه در شرایط شیوع کرونا تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید ظریف و گوترش بر ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم یمن

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در سومین گفت وگوی تلفنی خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در دو هفته اخیر، از تلاش‌های جمهوری اسلامی برای آتش بس در یمن و آغاز گفت وگوهای سیاسی استقبال کرد.

دو طرف در این گفت وگو بر لزوم باز شدن و امنیت مرزها و بنادر یمن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن به ویژه در شرایط شیوع کرونا تاکید کردند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد ۲۴ فرودین ماه نیز در تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف» گزارشی از اقدامات و تلاش های سازمان ملل متحد برای تداوم آتش بس در یمن را ارائه کرد.

در این گفت وگو، ظریف نیز ضمن حمایت از تلاشهای دبیرکل برای برقراری آتش بس در یمن و با بیان اینکه بحران یمن راه حل نظامی ندارد، برقراری آتش بس پایدار را مقدمه ای برای آغاز روند سیاسی حل و فصل بحران یمن خواند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با ارائه گزارشی از تلاشهای دیپلماتیک ایران برای حل بحران سیاسی در افغانستان و پیشبرد روند صلح در این کشور، جزئیاتی از تماس‌های خود با مقامات این کشور از جمله آقایان محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله و حنیف اتمر ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار