اخطار به مالکان بیل‌های مکانیکی در خصوص تخریب اراضی ملی نی‌ریز

شیراز(پانا)- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی‌ریز از شناسایی و توقیف ماشین آلات غیر مجاز در عرصه‌های منابع طبیعی و در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف در اراضی ملی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اخطار به مالکان بیل‌های مکانیکی در خصوص تخریب اراضی ملی نی‌ریز

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، حامد جمالی گفت: با دستور دادستان شهرستان ، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی اقدام به شناسایی مالکان بیل‌های مکانیکی که بصورت غیرمجاز در اراضی ملی فعالیت می‌نمودند کرده و اخطار لازم به آنها ارایه شد.

او با بیان اینکه اراضی کوه‌های قبله در جنوب شهر نی‌ریز تاکنون اجرای مقررات نشده و متصرفان از این مورد سوء‌استفاده کرده و اقدام به تصرف اراضی بکر می‌نمایند اظهار کرد: با هماهنگی بعمل آمده با مقامات قضایی اخطارهای لازم برای خروج بیل‌های مکانیکی به خارج از منطقه به مالکان صادر و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص انجام شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی‌ریز گفت: به اشخاص مدعی مالکیت در این اراضی اخطار داده شد تا تعیین تکلیف نهایی و اجرای مقررات از کار بر روی اراضی خودداری کنند.

جمالی افزود: گشت زنی‌ها به صورت مکرر در این اراضی صورت می‌پذیرد تا اراضی بکر توسط سودجویان تخریب نگردد.

وی افزود: یکی از مشکلات عدیده‌ای که ماموران برای دسترسی به اراضی منابع طبیعی و در صورت وقوع حریق رسیدن به آتش با مشکل مواجه هستند مسدود کردن راه‌ها توسط مالکین مجاور اراضی ملی بود که سال گذشته در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی مطرح و در سال جدید نیز با دستور دادستان و همراهی اداره راهداری این مشکل برطرف و راه‌ها بازگشایی شدند تا در امر حفاظت از انفال خللی ایجاد نشود.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه‌های طبیعی مراتب را از طریق تلفن 1504 یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار