نوروزی ، مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان شهرکرد خبر داد :

روند آموزش در مدارس مجازی ناحیه یک شهرستان شهرکرد به بهترین شکل در جریان است

شهرکرد (پانا) - نوروزی در مصاحبه با خبرنگاردانش آموز پانا، وضعیت آموزش در فضای مجازی این ناحیه را تشریح کرد

کد مطلب: ۱۰۳۵۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
روند آموزش در مدارس مجازی  ناحیه یک شهرستان شهرکرد به بهترین شکل در جریان است

نوروزی ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار پانا گفت : آموزش و پرورش ناحیه یک حدود 29000 دانش آموز دارد و از لحاظ آماری یکی از بزرگترین نواحی آموزش و پرورش استان چهار محال و بختیاری است، به همین دلیل از ظرافت و حساسیت خاصی برخوردار است ولی خوشبختانه از لحاظ نیروی انسانی یکی از قوی ترین ادارات استان است و بنده افتخار این را دارم که در خدمت این همکاران باشم.

وی در ادامه افزود : با توجه به اینکه از اوایل اسفند ماه ویروس منحوس کرونا مدارس ما را به تعطیلی کشاند، همکاران فرهنگی ما پا به پای سربازان سلامت بدون هیچگونه حمایت سازمانی و دولتی، آموزش را در بستر فضای مجازی شروع کردند؛ اما این فعالیت دبیران به نوعی خودجوش و از روی احساس مسئولیت بود که سازماندهی شده نبود؛ ولی با مرور زمان رفته رفته وزارت آموزش و پرورش هم وارد عمل شد و شبکه اجتماعی دانش آموزی یا همان برنامه شاد را برای آموزش مجازی وارد عرصه آموزش کرد. که بنده شخصاً این اقدام آموزش و پرورش را "تبدیل یک تهدید به فرصت" میدانم.

وی در ادامه گفت : شبکه اجتماعی شاد از دو روز گذشته به صورت مقطعی وارد کار شده که تا این لحظه از 13390 دانش آموز مقطع ابتدایی که در اختیار داریم حدود 6000 دانش آموز و همچنین از 600 معلم ابتدایی که در اختیار داریم حدود 500 معلم به این شبکه متصل شده اند؛ که همچنان ما در تلاش هستیم تا تمامی دانش آموزان و دبیران را به این شبکه متصل کنیم.

وی خاطر نشان کرد : چون این برنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش پشتیبانی می شود، زمانبندی شده است ودر حال حاضر این امکان برای مقاطع تحصیلی دوره ابتدایی فعال شده و ما در حال حرکت به سمتی هستیم که در چند روز آینده همه دانش آموزان در مقاطع مختلف را وارد این برنامه کرده تا دبیران و دانش آموزان بتوانند از این شبکه برای حوزه آموزش و پرورش استفاده کنند، هرچند که اعتقاد ما بر این است که هیچ چیزی نمی تواند جای کلاس و مدرسه را برای دانش اموزان و دبیران بگیرد ولی نیاز است که از امکانات به خوبی استفاده کنیم و این موضوع را به یک فرصت عالی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: چون زیرساختها از قبل پیش بینی نشده بود نمی توانیم 100درصد دانش آموزان را در فضای مجازی آموزش دهیم برای حل این موضوع ما مدیران را موظف کردیم که محتوای آموزش را به صورت DVDوCD و همچنین به صورت درسنامه در اختیار دانش آموزانی که امکان استفاده از بستر فضای مجازی برای آنها مقدور نیست قرار دهند؛ و به طور کلی ما برنامه ای را ایجاد کردیم که تمامی دانش آموزان بتوانند از تعلیم و تربیت جا نمانند. تا بتوانیم نتیجه دلخواه از آموزش فرزندانمان را بگیریم و همچنان شعار آموزش جهادی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی در ادامه تشریح کرد : ما برای بهبود عملکرد آموزش مجازی در ناحیه یک ، ستاد پشتیبانی فضای مجازی را تشکیل دادیم که تشکیل شده از مجمع همکاران اداری و افراد متبحر در عرصه فضای مجازی است که کارشناسان و معاونین ما هر کدام چند مدرسه را زیر نظر گرفته و حتی برخی از اولیا دانش آموزان را هم که در عضویت در این برنامه مشکل دارند کمک کار هستند تا بتوانند به راحتی وارد عرصه آموزش مجازی شوند .

وی افزود: ما از عملکرد مدارس گزارش روزانه تهیه میکنیم و عملکرد مدارس را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهیم و تلاش ما بر این است که این ساختار را بهبود دهیم و بنده از وضعیت فعلی آموزش و پرورش ناحیه یک در عرصه آموزش مجازی رضایت کامل دارم.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد : خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی های انجام شده، استفاده از اینترنت در فضای پیام رسان شاد را رایگان اعلام کرده و به نوعی پیام رسان با اینترنت رایگان عرضه می گردد تا اولیا برای تهیه اینترنت مشکلی نداشته باشند.

وی در ادامه گفت : وقفه ای که برای راه اندازی شبکه اجتماعی شاد به وجود آمد جهت تضمین امنیت این برنامه بود که بتوانیم امنیت دانش آموزان و دبیران را که با تلفن همراه شخصی خود وارد این برنامه می شوند ، تامین کنیم. که خوشبختانه طی مراودتی که وزارت آموزش و پرورش با پیام رسان های زیر مجموعه شاد داشت ،در بخشنامه ای اعلام کرد که امنیت اطلاعات دبیران و دانش آموزان در این پیام رسان حفظ می شود .

وی درباره استفاده دبیران از تلفن همراه شخصی برای فرایند آموزش مجازی را آماده نبودن زیر ساخت ها بیان کرد و گفت : امیدواریم در آینده ساختاری برنامه ریزی بشود که دولت ابزار و امکاناتی را در اختیار دبیران قرار دهد تا دبیران ما بتوانند آموزش مجازی را بهتر دنبال کنند .

وی درباره بازگشایی مجدد مدارس و برگزاری امتحانات خرداد ماه به صورت مجازی گفت : بازگشایی مدارس بر عهده ما نیست و ما ملزم به رعایت نکات و پروتکلهای بهداشتی هستیم که از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام می شود و ما تمامی تلاش خود را در عرصه آموزش مجازی با جدیت به کار گرفته ایم و دراین مورد پیرو دستورات وزارت آموزش و پرورش هستیم.

نوروزی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان شهرکرد ، آموزش و پرورش را یک فرایند مشارکتی خواند و آموزش را نیازمند مشارکت اولیا و دانش آموزان و معلمان دانست چرا که ما در حال حاضر در یک وضعیت بحرانی قرار داریم.

نوروزی در پایان گفت: ما از اولیا و دانش آموزان درخواست داریم همین نکات بهداشتی ای را که از صدا و سیما بیان می شود را رعایت کرده و درخواستی که بنده از اولیا دارم این است که ، اولیا محترم لطف کنند با احسان و محبت، دانش آموزان را تشویق به دنبال کردن آموزش در فضای مجازی کنند و به نوعی انتظار داریم اولیا به اندازه دبیران که در تلاش هستند، برای آموزش فرزندانشان همکاری کنند. وهمچنین خواهشی که از دانش آموزان دارم این است که خود نیز تلاش کنند تا انشالله آموزش در این ایام به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

خبرنگار پانا ؛ محمدصالح نکوئی سامانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار