آخرین تمهیدات برای برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان؛

حاجی میرزایی: طراحی مناسبی برای چگونگی برگزاری باکیفیت امتحانات خواهیم داشت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره تمهیدات این وزارتخانه برای برگزاری امتحانات با توجه به احتمال تمدید تعطیلات خبر داد با گروهی در وزارتخانه شرایط را بررسی می‌کنیم تا متناسب با سناریو‌های مختلفی که برای پایان سال تحصیلی در نظر گرفته شده است، طراحی مناسبی برای برگزاری با کیفیت آزمون‌ها داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۰۳۳۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: طراحی مناسبی برای چگونگی برگزاری باکیفیت امتحانات خواهیم داشت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه زنگ ۷، شبکه آموزش با اشاره به اینکه با بزرگترین وقفه آموزشی در دنیا مواجه بودیم که بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دانش‌آموز از رفتن به مدرسه محروم شدند، گفت: بعد از این تعطیلی در کشور صدا و سیما به یاری آموزش و پرورش آمد و اکنون با همکاری سه شبکه فعالیت‌های آموزشی را دنبال می‌کنیم.

او ادامه داد: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که استقبال خوبی از این برنامه‌ها شده است و با توجه به گسترش پوشش این شبکه‌ها گستره قابل توجهی از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند، البته باید برای این وقفه آموزشی فکر کنیم چرا که به محض بازگشایی مدارس این وقفه با مخاطراتی همراه است که باید آن را کوتاه کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه هنوز زمان بازگشایی مدارس نمی‌دانیم چراکه تابع سیاست‌های ستاد مدیریت کرونا هستیم، افزود: هر زمان که این ستاد اعلام کند و شاخص‌ها به ما این ایمنی را دهد که خطری متوجه دانش‌آموزان نیست، اقدام به بازگشایی مدارس می‌کنیم.

تداوم آموزش‌های مجازی بعد از بازگشایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش افزود: اما در شرایط فعلی این برنامه‌های آموزش مجازی تا پایان این دوره آموزشی تداوم دارد و پیشنهاد بنده این است که بعد از بازگشایی مدارس هم به منظور تامین عدالت آموزشی آموزش‌های با کیفیت را در مناطق مختلف کشور ارائه دهیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۹۸ درصد دانش‌آموزان لازم التعلیم تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: با وجود این شرایط ممکن است کیفیت آموزشی در همه جای کشور یکسان نباشد اما این فرصت مجازی امکانی را فراهم می‌کند که همگان آموزش‌های مناسب‌تری را ببینند علاوه بر آن فرصت مناسبی برای معلمان تازه کار است تا تجربیات لازم را کسب کند.

او با بیان اینکه ۲۵۰ عنوان درسی و یک هزار کتاب درسی داریم افزود: این مجال نمی‌تواند همه نیاز‌های ما را پاسخ دهد بنابراین‌ با برنامه‌های اینترنتی هماهنگی‌هایی را انجام دادیم تا بتوانیم آموزش تعاملی را به‌عنوان جبران این وقفه آموزشی فعال کنیم در واقع از روش‌های متفاوتی بهره می‌بریم تا این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و جریان آموزش را استمرار دهیم.

معلمان تعطیل نیستند بلکه محل فعالیتشان تغییر کرده است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در شرایط فعلی که دانش‌آموزان نمی‌توانند به مدرسه بروند به معنای تعطیلی روند آموزشی نیست اکنون دانش‌آموزان، معلمان و دست‌اندرکاران آموزشی همگی فعال هستند، اما محل فعالیت آن‌ها تغییر پیدا کرده است.

حاجی میرزایی درباره تمهیدات این وزارتخانه برای برگزاری امتحانات با توجه به احتمال تمدید تعطیلات بیان کرد: با گروهی در وزارتخانه شرایط را بررسی می‌کنیم تا متناسب با سناریو‌های مختلفی که برای پایان سال تحصیلی در نظر گرفته شده است بررسی‌های لازم انجام شود و طراحی مناسبی برای برگزاری با کیفیت آزمون‌ها داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه این آموزش‌ها به ارتقای کیفیت آموزشی منجر می‌شود، ادامه داد: به اشتراک گذاشتن تجربیات معلمان در تدریس این مجال را به سایرین می‌دهد تا در عمل ظرفیت‌های خود را بالا ببرند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: معلمان ما در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند و روش‌های تدریس را می‌آموزند، اما این آموزش مجازی عرصه عملی برای همکاران ما محسوب می‌شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه خواهرزاده محصل و خواهران دبیری دارم که از برنامه مدرسه تلویزیونی استقبال کردند، گفت: در مواقعی بعضی دروسی مثل درس ریاضی بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شده است که این موضوع نشان از کیفیت کار دارد و اقدامی موفقیت آمیز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار