وزیر بهداشت مطرح کرد:

پیشنهاد اجرای طرح «فاصله‌گذاری هوشمند» بعد از «فاصله‌گذاری اجتماعی»

نباید دچار توهم شویم که بیماری کنترل شده است

تهران (پانا) - وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح غربالگری از مرز ۶۷ میلیون نفر در کشور گذشته است، گفت تلاش می‌کنیم بعد از پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی طرح فاصله‌گذاری هوشمند را اجرا کنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۳۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد اجرای طرح «فاصله‌گذاری هوشمند» بعد از «فاصله‌گذاری اجتماعی»

به گزارش ایلنا؛ سعید نمکی، با اشاره به طرح غربالگری گفت: امروز طرح غربالگری از مرز ۶۷ میلیون رصد در کل کشور گذشته است. از این تعداد ۵۵ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از طریق تلفن یا تماس رصد شده‌اند و ۱۱ میلیون نفر توسط ثبت در سامانه با ما در این طرح همراهی کرده‌اند.

وی ادامه داد: این رقم بسیار قابل توجه در دنیاست. یک چنین پایشی در چنین سطحی کار بی‌نظیری بود که با همت مردم و نیروهای بسیج و سازمان‌های مردم نهاد این رقم بزرگ ایجاد شد و رکورد تاریخی را رقم زد. این نشان می‌دهد که مردم نظام سلامت را به عنوان یک نظام مطمئن در کشور می‌شناسند و به آن اعتماد دارند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۳۰ هزار نفر ویزیت شده‌اند و ۳۰۴ هزار نفر بدون مشکل بوده‌اند همچنین به ۱۰۴ هزار نفر مراقبت در منزل توصیه شده است و ۲۵۸۴ به صورت سرپایی درمان و ۱۹۲۴۷ نفر به بیمارستان ارجاع شدند همچنین در بررسی‌های به عمل آمده از این افراد ۵۹۸۸ نفر در بیمارستان نگهداری شده‌اند. این کار توانست بار سنگینی را از روی دوش بیمارستان‌ها بردارد و این بار سنگین مدیریت شد تا بیمارستان‌ها بتوانند از انبوه بیماران نفس بکشند.

نمکی با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که در حال حاضر اجرا می‌شود، گفت: بعد از اتمام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در بیستم فرودرین ماه تلاش می‌کنیم طرح دیگری را با عنوان فاصله‌گذاری هوشمند اجرا کنیم. در این طرح تلاش می‌شود کسبه و افرادی که خدمات خاصی را به مردم ارائه می‌کنند، مانند مراکز علمی فرهنگی و خدماتی و حتی زیارتی به کار بازگردانده شده و این مراکز با نظر کارشناسان و شرایطی که آنها اعلام می‌کنند بازگشایی شوند تا شرایط کشور عادی‌تر شود و بتوانیم ممکلت را از شرایط انقباضی خارج کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط ما در همه استانها بهتر از قبل است، اما این به معنی این نیست که توانسته‌ایم بیماری را کنترل و مهار کنیم، بلکه توانسته‌ایم بیماری را مدیریت کنیم و نباید دچار توهم شویم که بیماری کنترل شده است. هنوز به زمان مهار کنترل بیماری نرسیده‌ایم و چنانچه این اتفاق بیفتد حتما اعلام خواهیم کرد. از همه مردم که امروز همراهی لازم را داشته و در طبعیت حضور نیافتند نیز تشکر و قدردانی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار