در گفت‌وگو با پانا اعلام شد؛

نیکدل: سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان تا سال 1402 سالیانه هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد

تهران (پانا) _ مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره مهمترین خدمات این صندوق به اعضا، انواع سرمایه‌گذاری این موسسه در حوزه‌های مختلف و نیز میزان سودآوری آن در سال ۹۸ توضیح داد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نیکدل: سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان تا سال 1402 سالیانه هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد

مهدی نیکدل در گفت‌وگو با پانا با اعلام اینکه اکنون حدود ۷۵۰ هزار نفر از فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، گفت: «هر کدام از فرهنگیانی که عضو صندوق ذخیره می‌شوند، معادل واریزی خود از سهم دولت برخوردار خواهند شد، همچنین افراد از سودآوری فعالیت‌های صندوق بهره‌مند می‌شوند. در ضمن از خدماتی که از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه مانند بیمه و خدمات گردشگری و... ارائه می‌شود، هم برخوردار خواهند بود.»

او با بیان اینکه افراد برای عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان می‌توانند به نمایندگی‌های موسسه در استان‌ها یا واحدهای تعاون در ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه و درخواست عضویت دهند، افزود: «صندوق در چهار حوزه اصلی با ایجاد هلدینگ‌های تخصصی فعالیت‌های خود را تعریف کرده است. یکی در حوزه انرژی و پتروشیمی است که شرکت اصلی آن هلدینگ پتروفرهنگ است و سودآوری بسیار خوبی در سال‌های گذشته داشته است. دیگری، حوزه ساختمانی است که شرکت ساختمانی معلم به عنوان هلدینگ اصلی فعالیت می‌کند. گروه سوم، مالی و سرمایه‌گذاری است که در آن شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان را به عنوان هلدینگ اصلی داریم و شرکت‌های بزرگی مانند بیمه معلم نیز در آن قرار دارند. در بخش خدمات به عنوان چهارمین گروه نیز، شرکت تدبیرگران اطلس به عنوان هلدینگ اصلی قرار دارد و ذیل آن چند شرکت دیگر، فعالیت‌های خدماتی را برای اعضا انجام می‌دهند.»

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر ساماندهی دقیق سرمایه‌گذاری‌ها در صندوق و شرکت‌های تابعه به عنوان یک سیاست ضد فساد و معطوف به سودآوری حداکثری برای اعضا، ادامه داد: «برای هر سرمایه‌گذاری یک نکته مورد تاکید است و آن هم رعایت شاخص اصلی یعنی سودآوری است. موسسه خود را مسئول و موظف به کسب سود حداکثری برای اعضای خود می‌داند و در این راه تلاش می‌کند تا سرمایه‌گذاری‌ها شفاف باشد.»

نیکدل اضافه کرد: «برای ممانعت از ایجاد رانت، کمیته سرمایه‌گذاری در موسسه شکل گرفته است. به این ترتیب هر پروژه‌ای که بخواهد ارائه شود باید ابتدا به تایید هیات مدیره شرکت مربوطه برسد، بعد در کمیته سرمایه‌‌گذاری بررسی تخصصی، و در صورت تایید، مجددا در هیات مدیره موسسه هم بررسی و تایید شود تا به مرحله اجرا برسد. بنابراین در چند کانال مختلف یک سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت اطمینان از سودآور بودن آن، اقدام خواهد شد. به این ترتیب می‌توان با اطمینان کامل ادعا کرد که در دوره هیات مدیره فعلی صندوق، هیچ پروژه سفارشی پذیرفته نشده است و تمام سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس منافع اعضا و شاخص سودآوری انتخاب شده‌اند.»

او گفت: «هدف و فلسفه تاسیس صندوق، کمک به معیشت در دوران بازنشستگی بوده است. اما نظر به ضرورت اقدامات خدماتی در حین خدمت، ضمن اصلاح اساسنامه و منسجم شدن شرکت‌های خدماتی در یک هلدینگ، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات منسجم در جریان است. اکنون از طریق شرکت لیزینگ، ارائه خدماتی در زمینه خودرو و لوازم خانگی، تسهیلات سفر با وام‌های با کارمزد پایین، همچنین ارائه انواع بیمه‌نامه‌ها به صورت اقساط، برخی خدماتی هستند که انجام می‌شود.»

نیکدل به یکی از مهم‌ترین تصمیمات صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: «در این زمینه، مهم‌ترین تصمیم صندوق، تشکیل هلدینگ خدماتی و تدوین استراتژی ارائه خدمات بود، به نحوی که با راه‌اندازی شرکت هواپیمایی اروان و فعال شدن شرکت تامین مسکن فرهنگیان، همچنین ارائه اعتبار خرید به فرهنگیان، بخشی از برنامه‌ها در شرف اجرا هستند.»

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از افزایش فوق‌العاده سود در سال ۹۸ خبر داد و گفت: «با توجه به سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوش‌آتیه‌ای که صورت گرفته است، تا سال ۱۴۰۲ سالیانه حدود هزار میلیارد تومان به سود صندوق افزوده خواهد شد، به نحوی که برای سال ۱۴۰۲ پنج هزار میلیارد تومان سود پیش‌بینی شده است.»

او درباره سود سال گذشته موسسه متبوع خود، با توضیح این که سال مالی صندوق تا پایان شهریور هر سال محاسبه می‌شود، گفت: «در سال مالی ۹۸ بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است. این در حالی است که سودآوری صندوق در سال ۹۷ بیش از ۶۲۲ میلیارد تومان و در سال ۹۶ حدود ۲۸۵ میلیارد تومان بوده است. این روند، سودآوری خوب موسسه را نشان می‌دهد و به همین دلیل و براساس برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده، پیش‌بینی ما این است تا سال ۱۴۰۲ سالیانه هزار میلیارد تومان به سود صندوق اضافه شود.»

نیکدل در پایان با اشاره به برخی از برنامه‌ریزی‌های آینده این موسسه گفت: «استراتژی ورود به بورس در اکثر شرکت‌هایی که این توانمندی را داشته باشند به عنوان یکی اصل در راستای شفافیت و پرهیز از زمینه‌های فساد مطرح است. همچنین کاهش هر چه بیشتر بنگاه‌داری از سوی صندوق و ورود به حوزه‌های سرمایه‌گذاری که اطمینان کافی از سودآوری آن‌ها وجود داشته باشد، برنامه‌های مهمی است که با جدیت دنبال می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار