شناسایی ۶۵۰۰ مسافر مشکوک به کرونا در خروجی شهرها

تهران (پانا) - سرپرست جمعیت هلال احمر با اشاره به شناسایی ۶۵۰۰ مسافر مشکوک به کرونا در خروجی شهرها از ورود دو محموله از داروهای مورد نیاز "تامی‌فلو" و "کلترا" تا آخر هفته به ایران خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۶۵۰۰ مسافر مشکوک به کرونا در خروجی شهرها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر، کریم همتی در حاشیه بازدید از بیمارستان نورافشار گفت: با توجه به درگیری که در کل کشور با کووید ۱۹ داشتیم، جمعیت هلال احمر ورود خوبی داشت و بیمارستان نورافشار همه فعالیت های معمول را متوقف کرد و به عنوان همراه و پشتیبان بیمارستان مسیح دانشوری شروع به فعالیت کرد. از حدود ۹۰ تختی که بیمارستان دارد، ۵۰ تخت درگیر کووید ۱۹ هستند. خوشبختانه کمبود خاصی وجود ندارد، امکانات وجود دارد. چند بخش هم داریم که محل بستری و نقاهتگاه بیماران است.

وی افزود: اما می‌توانید حدس بزنید با توجه به شرایطی که هست، همکاران ما چه ایثاری می‌کنند. دست تک تک همکاران را می‌بوسیم. فرزندان این مردم، بهترین لحظاتشان را در بیمارستان و برای خدمت‌رسانی به مردم سپری می‌کنند؛ دور از خانواده و در بهترین روزهای سال. شرایط خاصی است، باید دورهمی را کنار بگذاریم، سفرهای بی‌مورد را کنار بگذاریم. میانگین آلوده شدن، سه نفر است،‌ اما کسی که علائم دارد، می تواند تا ۱۰ نفر را آلوده کند. اگر به سفرها ادامه دهیم،این شرایط و بیماری می‌تواند تا پس از فروردین هم ادامه داشته باشد.

سرپرست جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح غربالگری مسافران نوروزی گفت: از ۱۹ استان در روزهای گذشته بیش از ۸.۵ میلیون نفر با بیش از ۲.۸ میلیون خودرو خارج شده اند. در این حجم بالای خروج حدود ۶۵۰۰ نفر با علائم کرونا مثل تب شناسایی شدند. فقط در روز ۲۹ اسفند حدود هزار نفر با علائم کرونا شناسایی شدند. باید از سفر رفتن تحت هر عنوانی خودداری کنیم. چند هزار نفر از نیروهای هلال احمر و سازمان های دیگر درگیر این بیماری و غربالگری هستند.

همتی درباره واردات داروهای ویژه کووید ۱۹ گفت: تامین داروهای خاص و داروهای مورد نیاز جامعه، از اولویت های ماست. دو محموله از داروهای مورد نیاز تامی‌فلو و کلترا خریداری شده و تا آخر هفته به ایران می‌رسد. یک میلیون قرص تامی‌فلو و ۶۰۰هزار قرص کلترا وارد می‌شود. برحسب نیاز، می‌توانیم همین مقدار دوباره تامین کنیم. این دو دارو غیر از بحث کووید ۱۹، مصارف دیگری هم دارند.

وی درباره کمک‌های خارجی به ایران در همه‌گیری کروناویروس هم گفت: برای دریافت کمک‌های بین‌المللی انبارهایی را در اختیار ستاد ملی کرونا قرار دادیم. از دیروز نخستین محموله‌ها وارد انبارهای هلال احمر شد. با کشورهای مختلفی رایزنی کردیم برای کمک‌ها و کشورهایی هم برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند. ایرانیان خارج از کشور مخصوصا امریکا کمک هایی را جمع‌آوری کرده‌اند. مبارزه با این بیماری از عهده هیچ دولتی به تنهایی کاری ساخته نیست. مردم باید همکاری کنند. کشورهایی که وضعیت خوبی دارند هم نالان هستند. مردم از سفر رفتن امنتاع کنند. کمک‌های بین‌المللی همچنان ادامه دارد. هماهنگی‌ها با وزارت بهداشت به عنوان رئیس ستاد ملی کرونا، در بالاترین سطح وجود دارد.

همتی همچنین درباره نقاهتگاه‌ها گفت: ۲۶۰۰ تخت از نقاهتگاه‌ها به هلال احمر واگذار شده است، فعلا و به دلیل ظرفیت بیمارستان‌ها، در کل کشور نیازی به نقاهتگاه‌ها احساس نشده. اما اگر نیازی وجود داشته باشد، آمادگی برای پذیریش بیماران بهبودیافته در نقاهتگاه‌ها وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار