همت بلند دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان در تولید ماسک بهداشتی

سمنان (پانا) - دانشکده‌ فنی و حرفه ‌ای دختران شاهرود در اقدامی خیرخواهانه با استفاده از ظرفیت‌های کارگاه‌ های دانشجویی طراحی دوخت نسبت به تولید ماسک اقدام کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
همت بلند دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان در تولید ماسک بهداشتی

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ‌عنوان دانشگاهی ماموریت‌گرا، از سال 1340 با عنوان انیستیتوهای تکنولوژی به‌ منظور تربیت تکنسین و مهندسان حرفه ‌ای مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی در کشور تاسیس شده و در حال حاضر به‌عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان یک دانشگاه دولتی مشغول به فعالیت است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان به‌ عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مهارتی و تاثیرگذار استان این روزها نیز با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها در ارائه خدمات آموزشی حضوری، در ارائه خدمات اجتماعی پیشگام و فعال بوده و در فنی و حرفه ای دختران شاهرود اقدام به تولید ماسک بهداشتی کرده‌اند.

دانشکده‌ فنی و حرفه ای دختران شاهرود با تولید ماسک، رسالت اجتماعی خود را ایفا کرد

در این زمینه سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، با قدردانی از رئیس و همکاران پرتلاش و نیک ‌اندیش دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود در خدمت به جامعه اظهار داشت: این دانشکده‌ با کار خود، بخشی از رسالتشان که ارائه خدمات اجتماعی است را پوشش دادند.

رضا نقدی با بیان اینکه دانشگاه‌ ها ایجاد شده‌اند که خدمت‌رسانی به جامعه داشته باشند، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به ماهیت کاربردی بودن، ظرفیت تجهیزات و منابع انسانی موجود رسالتش در جامعه بیشتر است و آنچه که این روزها شاهد انجام آن هستیم جز وظایف ذاتی آموزش مهارتی به‌شمار می‌رود.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به دانشکده‌های فنی و حرفه ای و کشاورزی استان سمنان در سراسر استان اعلام شده تا هماهنگی و همکاری لازم را با فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی داشته و در راه خدمت ‌رسانی به مردم از هر تلاشی دریغ نورزند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: چنانچه دستگاه‌های مختلف اجرایی در هر زمینه‌ای نیازها را اعلام کنند این دانشگاه با وجود 4 دانشکده فنی و حرفه ای و کشاورزی در استان آمادگی دارد در آموزش، پژوهش و ارائه خدمات دوشادوش تولیدکنندگان، صنعتگران، اصناف و مردم باشد.

وارد میدان شدیم تا گوشه‌ای از مشکلات تولید ماسک را برطرف کنیم

بنا بر این گزارش، در پی اعلام نیاز ستاد مبارزه با بیماری کرونا در شهرستان شاهرود به ماسک های بهداشتی جلسه ای با حضور مسئولین دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود، نماینده محترم فرمانداری ویژه این شهرستان، مسئولین سپاه و بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود و ریاست محترم سازمان فنی و حرفه ای شاهرود به میزبانی دانشکده فنی دختران شاهرود برگزار شد.

سکینه ماندگارزاد در زمینه تولید ماسک اظهار داشت: طرح تولید ماسک به همت کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشکده، فرمانداری ویژه این شهرستان، سپاه و بسیج دانشجویی این شهرستان و اداره فنی و حرفه ای شهرستان شاهرود با صدور مجوزهای لازم بهداشتی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کردند: با الهام از شعر "بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند؛ چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار" این کار را آغاز کردیم و بر این باوریم با توجه به شرایط حساس کنونی و کمبود ماسک می‌توانیم بخش کوچکی از مشکلات را در شهرستان برطرف کنیم.

ماندگارزاد افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و لزوم رعایت مراقبت های بهداشتی توسط شهروندان و نیاز مبرم شهروندان به اقلام ضروری مثل ماسک دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود اقدام به تولید ماسک کرد

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: این کارگاه روزانه بیش از 4 هزار ماسک بهداشتی در دو شیفت کاری تولید می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار