فرصت شرکت در جشنواره عکاسی باغشهر تمدید شد

شیراز (پانا) - سرپرست گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عنوان کرد: جشنواره عکاسی باغشهر، که فراخوان آن ابتدای دی ماه منتشر شد تا 25 اسفندماه به منظور بهره‌گیری از فرصت ثبت شکوفه‌های بهاری تمدید می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۸۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فرصت شرکت در جشنواره عکاسی باغشهر تمدید شد

به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، علی نیری افزود: نخستین جشنواره عکاسی باغشهر درصدد است از ظرفیت عکاسان خبری، گردشگران و شهروندان برای حفظ باغ‌های قصردشت بهره‌ گیرد.

وی گفت: آیین اختتامیه و اهدای جوایز این جشنواره، در اردیبهشت ماه و به مناسبت هفته شیراز برپا خواهد شد.

سرپرست گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزاری جشنواره عکاسی باغشهر را درراستای سیاست‌گذاری‌هایی همچون ایجاد شهر پیاده‌محور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت فصلی برگزار خواهد شد و قرار است جلوه باغ‌های قصردشت را در بهار و تابستان، پاییز و زمستان به تصویر بکشد.

وی ابراز داشت: شیراز تنها کلان‌شهری است که تاکنون به دلیل آلودگی تعطیل نشده و برخورداری از هوای پاک مرهون ریه‌های تنفسی این شهر و به‌ویژه مجموعه باغ‌های قصردشت است.

سرپرست گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: در حوزه گردشگری طبیعت یا اکوتوریسم در شیراز ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد؛ چراکه باغ‌های این شهر از دیرباز الگویی از باغ‌های ایرانی بوده‌اند که کشور‌های دیگر نیز از آن‌ها اقتباس کرده‌اند، از سوی دیگر تجلی باغ‌ و گل و گیاه در اشعار شاعرانی همچون حافظ نیز بسیار دیده می‌شود و عناصر طبیعی طی قرون در شعر و ادبیات فارسی جریان یافته است.

نیری مجموعه باغ‌های قصردشت را از منظر گردشگری از بی‌نظیر‌ترین سایت‌های گردشگری داخل شهر دانست و ابراز داشت: زندگی طبیعی در دل زندگی مدرن شهری در شیراز جریان دارد که اگر حفظ و معرفی نشود، جنبه‌های مختلف زندگی شهروندان را متاثر خواهد کرد و در نخستین گام هوای پاک شیراز را تهدید می‌کند.

وی افزود: اهمیت این برنامه که با مشارکت حوزه استحفاظی باغ‌های قصردش برگزار شده است،‌ زمانی آشکار می‌شود که امکان ایجاد آرشیوی از باغشهر‌ شیراز را فراهم آورد و با عث شود باغ‌ها در گذر زمان کمتر دستخوش آسیب‌ شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار