معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

خود درمانی در زمینه کرونا می‌تواند خطرآفرین شود

کرمانشاه (پانا) - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص برخی خوددرمانی ها در زمینه بیماری کرونا هشدار داد و گفت: تزریق داروهایی مانند دگزامتازون موجب می‌شود، سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری ضعیف شود و همین امر می‌تواند سلامت و جان فرد را به خطر بیندازد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
خود درمانی در زمینه کرونا می‌تواند خطرآفرین شود

قباد محمدی خاطرنشان کرد: در همین راستا توصیه می‌شود افراد در صورت مشاهده علائم کرونا از هر گونه خوددرمانی به‌طور جدی خودداری کنند و در صورتی که علائم آنها ضعیف است، فقط در خانه خود را قرنطینه کرده و استراحت کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: فعلا با توجه با افزایش نیاز به ماسک و کمبود آن در بازار توزیع ماسک همچنان در سطح مراکز بهداشتی و درمانی و فقط برای کادر درمانی انجام می‌شود.

قباد محمدی با اشاره به افزایش مصرف ماسک به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: بر همین اساس بر مبنای پروتکل پیشگیری از کرونا در حال حاضر توزیع ماسک فقط در سطح مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان ها انجام می‌شود.

او یادآور شد: توزیع ماسک در این مراکز هم عمدتا برای کادر درمانی خواهد بود و تنها به بیمارانی که بنا بر تشخیص پزشک، نیاز آنها به ماسک محرز شود، ماسک داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به پیگیری‌های بسیار برای تولید ماسک در استان گفت: یک واحد تولیدی قرار است هفته آینده تولید ماسک خود را در استان آغاز کند و آنطور که مسئولین این واحد تولیدی وعده داده اند قرار است روزانه 500 هزار ماسک در این کارخانه تولید شود.

او افزود: چنانچه این واحد تولیدی راه اندازی شود، نه تنها نیاز استان، بلکه بخشی از نیاز استان‌های همجوار نیز مرتفع می شود.

محمدی با بیان اینکه سایر اقلام حفاظتی مقابله با کرونا از جمله مواد ضدعفونی کننده در حال توزیع در سطح داروخانه هاست، گفت: در این زمینه کمبودی نداریم و شرکت های پخش در حال توزیع این اقلام هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار