سی و هشتمین جشنواره ی مسابقات فرهنگی هنری (فردا) در شهرستان درگز برگزار شد

درگز (پانا) - کارشناس فرهنگی و هنری درگز هدف مسابقات فرهنگی و هنری را ایجاد انگیزه و تقویت روحیه تلاش و همکاری در دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سی و هشتمین جشنواره ی مسابقات فرهنگی هنری (فردا)  در شهرستان درگز برگزار شد

مسابقات فرهنگی هنری (فردا) در رشته های هنرهای دستی و تجسمی، آوایی و نمایشی با همکاری هنرستان سمیه و هنرستان مالک اشتر در مرحله ی حضوری و با حضور جمعی از دانش آموزان هنرمند درگزی و داوران برگزارشد.

ترحمی یکی از داوران در حاشیه ی این مسابقات گفت: در این مسابقات بیش از 70دانش آموز دختر وپسر در رشته هنرهای تجسمی شرکت داشتند و همینطور در حدود 300 نفر در هنرهای آوایی و نمایشی شرکت داشتند، به گفته ترحمی امسال سطح مسابقات بسیار بالاتر از سال گذشته بود.

او همچنین ادامه داد: امید است با تلاش مربیان زحمتکش این مسابقات هر ساله پرشورتر و باکیفیت تر از سالیان گذشته برگزار شود.

سلطانی کارشناس فرهنگی هنری شهرستان در حاشیه این رقابتها گفت: برنامه های فرهنگی و هنری یکی از فعالیت های تربیتی است که به منظور کشف استعدادها و رشد و شکوفایی دانش آموزان و افزایش اعتماد به نفس آنان بنا شده و ما در شهرستان سعی داریم که این مهم را با کمک معاونان و مربیان پرورشی مدارس به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

وی ایجاد زمینه ی دوستی در بین دانش آموزان ، پرورش روحیه همکاری و تلاش ، پرورش و هدایت استعداد های بالقوه و تقویت انگیزه در دانش آموزان را از جمله اهداف این جشنواره دانست.

در این مسابقات دانش آموزان هنرهای تجسمی در رشته های نقاشی (مداد رنگی، آبرنگ، گواش، پاستل، رنگ و روغن) طراحی (زغال، قلم فلزی، مداد) مجسمه سازی، عکاسی، پته دوزی، گلیم بافی، فرش بافی،خوشنویسی(نستعلیق و شکسته)، تصویر سازی،چاپ دستی، طراحی آرم، کاریکاتور شرکت داشتند و همین طور دانش آموزان در رشته هنرهای آوایی (تک خوانی،سرود محلی، سرود تلفیقی، تکنوازی و هم نوازی) و در رشته نمایشی (نقالی، نمایش صحنه ای، نمایش عروسکی) حضور پررنگی داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار