جلسه هماهنگی ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در شهرستانهای تهران برگزارشد

تهران(پانا) - با حضور اعضای ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی ، جلسه هماهنگی این ستاد در دفتر معاونت پرورشی اداره کل شهرستانهای تهران برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در شهرستانهای تهران برگزارشد

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهرستانهای تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت این انتخابات اظهار کرد: در روند انتخابات باید به دو وجه فنی و تربیتی آن توجه کنیم،در وجه فنی باید بر عدالت و نظم تاکید داشت تا دانش‌آموزان درک کنند که شرکت آن‌ها در این انتخابات بر اساس قانون و عدالت است و در وجه تربیتی باید سعی کنیم شرایطی را مهیا کنیم که مورد پسند دانش‌آموزان است و خود را با شرایط آنها وفق دهیم زیرا شرکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی داوطلبانه است و باید فضا برای مشارکت آنها باز باشد.

او ضمن برشمردن اثرات مثبت این انتخابات بر رشد اجتماعی بچه‌ها گفت: در فرایند این فعالیت دانش‌آموزانی که راحت صحبت می‌کنند و از رشد اجتماعی بیشتری برخوردار هستند خود را در معرض قضاوت قرارداده و این امر زمینه ورود این بچه‌ها به جامعه را به صورت جدی‌تر فراهم می‌کند.

سپس میررضا شفیع‌پور معاون آموزش متوسطه اداره کل ضمن بیان تاریخچه‌ای از انتخابات از زمان مشروطیت گفت: با وجود این‌که حدود 113سال از اولین انتخابات در کشور می‌گذرد اما هنوز فرهنگ دموکراسی را به خوبی دریافت نکرده و گاهی مشکلاتی را در این زمینه شاهد هستیم.

او با اشاره به این‌که آموزش فرهنگ دموکراسی از خانواده و مدرسه شروع می‌شود، ادامه داد: باید اصول گفت‌و‌گو و شنیدن نظرهای دیگران را به بچه‌ها آموزش داد و فقط در صورت این آموزش و تمرین شاهد این خواهیم بود که در آینده این بچه‌ها شهامت ابراز عقیده خود و تحمل شنیدن نظرهای مخالف خود را داشته باشند.

در ادامه جلسه ابوالحسن قلیزاده رئیس سازمان دانش‌آموزی اداره کل شهرستانهای تهران با ارائه گزارشی از روند انتخابات از سطح مدرسه تا کشوری گفت: مجلس دانش‌آموزی و شوراهای آن از رویدادهای تربیتی مهم و تاثیرگذار در جامعه دانش‌آموزی است که انتخابات آن هر دوسال یکبار برگزار می‌شود.

او ادامه داد: ما غیر از مجلس دانش‌آموزی شورا و پارلمان دانش‌آموزی هم داریم که با توجه به تمرین مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری، فرهنگ گفت‌و‌گو و دیگر تاثیرات مثبت آن باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

قلیزاده با اعلام این‌که دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان در روز چهارم اسفندماه جاری و در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار خواهد شد گفت: در این روز ما میزبان حدود 180 نفر از دانش‌آموزان از مناطق 21 گانه شهرستانهای تهران خواهیم بود.

در ادامه جلسه اعضای ستاد پیشنهادات خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این انتخابات ارائه داده و رئیس سازمان دانش‌آموزی استان به سوالات تخصصی در این باره پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار