کولاک محور مهاباد - سردشت را بست

ارومیه(پانا)) - رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: جاده مهاباد - سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی به علت کولاک شدید و نبود دید کافی مسدود شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کولاک محور مهاباد - سردشت را بست

محسن خادمی اظهار کرد: برف و کولاک شدیدی که از عصر دیروز در این منطقه آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب شده است که تردد خودروها حتی با استفاده از زنجیرچرخ نیز امکان‌پذیر نباشد.

وی اضافه کرد: کولاک شدید در این مسیر دید افقی را به شدت کاهش داده و تردد در آن را غیرممکن ساخته است.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای رانندگان و مسافران، تردد در این محور تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و رانندگان از ورود به این محور باید خودداری کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با بیان اینکه ارتفاع برف در این محور و به‌ویژه در گردنه «زمزیران» به بیش از ۷۰ سانتی متر رسیده است اضافه کرد: تلاش ماموران راهداری با استفاده از ماشین‌آلات برفروبی برای بازگشایی این محور در حال انجام است.

«خادمی»، بیان کرد: محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) که به مدت چهار روز مسدود شده بود با تلاش راهداران این شهرستان روز گذشته بازگشایی شد و هم‌اکنون تردد در آن با استفاده از زنجیرچرخ امکان پذیر شده است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

بارش برف، کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از روز گذشته در آذربایجان‌غربی آغاز شده است همچنان ادامه دارد و مشکلاتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

محور مهاباد - سردشت به طول ۱۲۰ کیلومتر یکی از محورهای حادثه‌خیز آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود که به دلیل کوهستانی بودن آن و داشتن گردنه‌های برفگیر همواره در فصل زمستان با بارش برف و کولاک همراه است

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار