وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بازگشایی کلیه محورهای گیلان ظرف چهار روز آینده

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت: با بسیج تجهیزات و امکانات از سایر استان ها و فراخوان پیمانکاران همکار با راه و شهرسازی، حداکثر چهار روز آینده کل راه های استان را بازگشایی می کنیم.

کد مطلب: ۱۰۲۳۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی کلیه محورهای گیلان ظرف چهار روز آینده

محمد اسلامی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از امروز بعدازظهر که وارد استان شدم از کلیه راه های شرق گیلان بازدید کردم.

وی اولویت اول راهداران را بازگشایی راه های اصلی و شریانی دانست و افزود: در حال حاضر همه راه های اصلی باز و عبور و مرور در آن برقرار شده و تا صبح این عملیات تکمیل خواهد شد؛ به گونه ای که تردد روان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به محض اتمام کار بازگشایی محورهای اصلی بازگشایی راه های روستایی را آغاز خواهیم کرد، گفت: عملیات ادامه دارد تا اینکه مسیر مسدودی در گیلان باقی نمانده باشد.

اسلامی با اشاره به بی توجهی رانندگان به هشدارهای پلیس راه، اضافه کرد: موضوع انسداد راه های اصلی تنها محدود به بارش برف نیست و به همراه نداشتن تجهیزات زمستانه همچون زنجیر چرخ کیلومترها ترافیک ایجاد کرد.

وی با اشاره به برآورد حجم روستاهای مسدود شده، خاطرنشان کرد: براساس برآوردها یک هفته طول می کشد که راهداران راه ها را باز کنند، اما با بسیج تجهیزات و امکانات از سایر استان ها و فراخوان پیمانکاران همکار با راه و شهرسازی، حداکثر چهار روز آینده کل راه های استان را بازگشایی می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از اجرای عملیات برفروبی در ۲۱ استان خبر داد و یادآور شد: امکانات و تجهیزات راهداری تعدادی از استان ها نیز در اختیار مناطق سیل زده جنوب شرق کشور است لذا در حال حاضر با حداکثر راندمان کار می کنیم.

اسلامی با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی و یکپارچگی درخصوص سفرهای بین استانی در شرایط خاص، خاطرنشان کرد: پیش بینی هواشناسی خوب و به موقع بود و اطلاعیه های متعددی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر شد، اما متاسفانه در روز ۱۹ بهمن ۹ هزار تردد، در روز ۲۰ بهمن ۱۱ هزار تردد و در روز ۲۱ بهمن ۱۵ هزار تردد در محور قزوین - رشت به ثبت رسیده که نشان می دهد علیرغم بارش سنگین برف با افزایش ۴۰ درصدی تردد مواجه شدیم و اکثر خودروها زنجیر چرخ نداشتند.

وی با بیان اینکه بارش ۶۰ سانتیمتری برف در محورهای ورودی استان در عرض چند ساعت عملیات برفروبی را مختل کرد، گفت: خودروهای در راه مانده برای عملیات راهداری مزاحمت ایجاد کردند، اما خوشبختانه فعلا مسیرها باز است و امشب اولویت بازگشایی محورهای فرعی با مناطق بی برق است کهتوسط اکیپ های مخصوص انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار