مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو خبر داد:

تشریح آخرین وضعیت شبکه‌های آب و برق گیلان

تهران (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو از حل مشکل قطعی آب ۱۹ روستای استان گیلان خبر می‌دهد و می‌گوید با تلاش گروه‌های عملیاتی تاکنون ۱۱ پست فوق توزیع برق استان نیز وارد مدار شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تشریح آخرین وضعیت شبکه‌های آب و برق گیلان

به گزارش وزارت نیرو، میثم جعفرزاده، درخصوص آخرین وضعیت شبکه‌های برق و آب در استان گیلان گفت: در ابتدای حادثه ۱۹ پست فوق توزیع استان گیلان از مدار خارج شد که اکنون ۱۱ پست فوق توزیع برق وارد مدار شده و تنها یک پست انتقال ۲۳۰ کیلوولت و هشت پست فوق توزیع خارج از مدار است.

وی حدود ۳۰ درصد خاموشی در استان را ناشی از خروج فیدرهای برق دانست و با اشاره به اینکه مجموع فیدرهای استان ۳۸۰ عدد است، گفت: تعداد فیدرهای ۲۰ کیلوولت خارج از مدار در ابتدا ۱۶۸ فیدر بوده که این عدد با تلاش‌های صورت‌گرفته در حال حاضر به ۱۲۳ فیدر بدون برق کاهش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، شهرهای متأثر از قطع فیدر را شامل املش، لاهیجان، آستانه، سیاهکل، کلاچای، لنگرود و رحیم‌آباد دانست و تعداد روستاهای بی‌برق را ۲۸۰ روستا اعلام کرد.

جعفرزاده در رابطه با حل مشکل روستاهای بدون آب استان نیز گفت: در ابتدای حادثه ۵۵ روستا دچار قطعی آب شد که با تلاش گروه‌های عملیاتی، در حال مشکل قطعی آب ۱۹ روستای استان گیلان حل شده، ولی کماکان ۳۶ روستای استان با جمعیتی حدود ۶۵۰۰ خانوار بدون آب هستند و تلاش برای برقراری شبکه آبرسانی این روستاها ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار