سواد آموزی  گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال از اولویت های  اصلی برنامه ها می باشد

معاون سواد آموزی استان قم از سوادآموزی  گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال به عنوان اولویت های  اصلی برنامه ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سواد آموزی  گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال از اولویت های  اصلی  برنامه ها می باشد

محمد رضا قاسمی نیا اظهار کرد: توجه به سوادآموزی گروه های مختلف از برنامه ها و طرحهای اولویت دار سواد آموزی استان است .
وی تصریح کرد: در کنار باسوادی گروه های سنی مختلف؛ توجه ویژه به شناسایی و جذب و آموزش گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال از برنامههای ثابت و با اولویت معاونت سواد آموزی استان میباشد.
معاون نهضت سواد آموزی قم تصریح کرد: از گروههای سنی قابل توجه که در معرض آسیبهای اجتماعی و فرهنگی هستند نوجوانان ۱۰تا ۲۰ سال میباشند که با گام برداشتن در راه کسب سوادآموزی و علم و دانش اندوزی میتوانند تا حدودی در برابر هجوم آسیب ها واکسینه شوند و به سلامت مغز و روح و اخلاق و رفتار و حضور مفید و موثر در جامعه و خانواده کمک کنند.
قاسمی نیا ادامه داد: تلاش برای محرومیت زدایی تحصیلی و آموزشی از افتخارات عملکردی نهضت سوادآموزی است و آموزش و یادگیری در امید آفرینی و توانمند افزایی کودکان و نوجوانان نقش کاربردی دارد.
وی بیان کرد: در سال جاری تعداد۶۰۰ نفراز نوجوانان گروه سنی ۱۰تا۲۰ سال دردوره های آموزشی و سوادآموزی استان قرارگرفته اند؛ و تعداد۴۲۰ نفر در کلاس های دوره سوادآموزی ثبت نام شده اند که پس از ۴۰۰ساعت آموزش و با چهار ماده درسی در صورت قبولی در آزمون های پایانی؛ گواهی برابر با پایان دوره اول ابتدایی به آنان اعطا می شود و می توانند برای تداوم تحصیل در دوره انتقال و یا آموزش رسمی تحصیلات را ادامه دهند.
معاون نهضت سواد آموزی قم افزود: افرادی که به هر دلیل در سنین کودکی از فرصت اول آموزش رسمی محروم گردیدند برای پیش گیری از بازماندگی تحصیل با ثبت نام در کلاس های نهضت سوادآموزی از فرصت دوم آموزش بهره مند می شوند و تحصیلات خود را ادامه می دهند.
قاسمی نیا خاطر نشان کرد: آموزش حق همه گروه های سنی است و در این بین کودکان و نوجوانان از گروه های اصلی هستند و نهضت سوادآموزی به صورت رایگان تمام خدمات آموزشی و سواد آموزی را تا پایان دوره دوم ابتدایی و ششم ابتدایی که در برنامه درسی سواد آموزی به نام دوره انتقال تعریف شده دراختیار این عزیزان قرارداده است.
وی گفت: تعداد۱۵۹ نفر در کلاس های دوره انتقال درحال تحصیل می باشند.
قاسمی نیا یادآور شد: اشتغال به کار و فقر اقتصادی و فرهنگی؛ معلولیت های جسمی و حرکتی و بد سرپرستی و یا نداشتن سرپرست از مهم ترین عوامل بروز بازماندگی از تحصیل و یا ترک تحصیل میان پایه آموزشی و نیز بازگشت به بی سوادی در کودکان و نوجوانان شناخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار