مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی:

افزایش ۳۱۴ هزار نفری اقامت گردشگران در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به رشد ۳۱۴ هزار نفری اقامت گردشگران طی سال جاری در استان گفت: امسال بیش از یک‌میلیون و ۳۱۷ هزار گردشگر در استان اقامت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۱۹۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳۱۴ هزار نفری اقامت گردشگران در آذربایجان‌غربی

جلیل جباری در این زمینه عنوان کرد: طی سال جاری، آمار اقامت در هتل‌ها ۴۱ درصد، مهمانپذیرها ۶۰ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۴۸.۹ درصد و اقامت در واحدهای بوم‌گردی ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است.

او با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی آمار بازدید از مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری آذربایجان‌غربی طی سال جاری اضافه کرد: امسال پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

جباری با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی یکی از چالش‌های اصلی و وظایف این نهاد است، بیان کرد: امسال مرمت ۱۲ بنا از محل اعتبار ویژه سیل اوایل سال، ۳۲ بنا از محل اعتبار ملی و ۶۷ بنای تاریخی نیز با استفاده از اعتبار استانی در دستور کار قرار دارد.

او همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی دارای چهار شهر دارای بافت تاریخی است، اضافه کرد: امسال ۱۵ میلیارد ریال برای حفاظت از این اماکن هزینه شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی سال جاری چهارهزار و ۳۰۰ مورد سرکشی از محوطه‌های تاریخی استان توسط یگان حفاظت این اداره کل انجام شده‌، بیان کرد: در این راستا ۳۲ حفار غیرمجاز دستگیر و ۱۱ پرونده حقوقی تشکیل شده‌است.

او از برگزاری ۵۵ جشنواره فرهنگی، تفریحی و گردشگری در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این اداره کل در صدد است تا برای هر شهرستان، یک جشنواره منطبق با آیین‌ها، آداب و رسوم همان شهرستان برگزار کند.

جباری افزود: برگزاری جشنواره آراز، حسنلو، تکاب و جشنواره گردشگری و صنایع‌دستی در ارومیه جزیی از این جشنواره‌هاست.

او با اشاره به برگزاری آیین نوروزگاه برای چهارمین سال پیاپی در استان طی نوروز سال آینده اضافه کرد: این آیین همزمان با نوروز ۱۳۹۹ در ۶۵ نقطه از استان با اجرای بیش از ۱۳۸ برنامه آیینی برگزار می‌شود.

این استان دارای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ اثر طبیعی، تاریخی و صدها تپه و محوطه باستانی است که سالانه هزاران نفر از علاقه‌مندان به گردشگری را به خود جذب می‌کند.

هم‌مرز بودن استان با سه کشور همسایه و قرار گرفتن در مسیر دروازه زمینی ایران به اروپا بر اهمیت پرداختن به موضوع گردشگری و تامین زیرساختهای لازم می افزاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار